مسئولان باید از ظرفیت داخلی خود در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت استفاده کنند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بنیاد شهید یزد با بیان اینکه تمام مسئولان باید از ظرفیت داخلی خود در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت استفاده کنند گفت: قانونگذار كليه دستگاه‎‎هاي اجرايي را موظف به اختصاص ۲۰ درصد از اعتبارات فرهنگي خود براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، احمد ابراهیمی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثار گران یزد عصر روز گذشته (18اسسفند) در نشست خبری اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه در استان یزد بیش از 55 هزار ایثارگر و رزمنده وجود دارد که در هشت سال دفاع مقدس شجاعانه مقاومت کردند،اظهار کرد: تمام مسئولان باید از ظرفیت داخلی خود در راستای ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت استفاده کنند.

 

وی در همين رابطه نيز اعلام كرد: بر همين اساس قانونگذار كليه دستگاه‎‎هاي اجرايي را موظف به اختصاص 20 درصد از اعتبارات فرهنگي خود براي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت كرده است كه اين اعتبارات مي تواند در قالب برنامه‎‎هايي مانند نمايشگاه، يادواره، چاپ كتاب و غيره در اين رابطه مصرف شود.

 

ابراهیمی با اشاره به اهمیت 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیش از 22 برنامه متنوع برای سالروز تأسیس بنیاد شهید امسال در نظر گرفته است.

 

وی از مهمترين اين برنامه‏‏ ها را برگزاري همايش بزرگ پياده‎‎روي خانوادگي در مركز استان از مزار شهداي گمنام تكيه اميرچخماق تا مزار شهداي گمنام خلدبرين در روز جمعه 22 اسفند ذكر كرد.

 

ابراهیمی از دیگر برنامه ها را دیدار با خانواده شهداء،اجرای برنامه های صبحگاهی در مدارس جهت آشنایی بیشتر دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت، کاشت بیش از سه هزار نهال درخت با شعار "بیاید برای هر شهید یک درخت بکاریم"، دیار ابا نماینده ولی فقیه در استان، تجدید میثاق با آرمان های شهدا و غبار وربی و گل افشانی قبور شهداء و همچنین رونمایی از کتاب های مرتبط با شهادت ذکر کرد.

 

مدیر کل بنیاد یزد از اجراي طرح معتمدين معين به منظور جلب مشاركت خانواده‎‎هاي شهدا و ايثارگران از طريق شبكه‎‎هاي مختلف خبر داد و افزود: البته اين طرح هم‌اكنون در ابتداي راه است و به تلاش بیشتر برای موفقیت کامل این طرح ها لازم است.

 

وی در بخشي از سخناش با اشاره به اجراي قانون خدمات‎‎رساني به ايثارگران، اظهار كرد: تاكنون 70 درصد از اين قانون اجرايي شده است و 30 درصد باقي مانده آن نيز با ابلاغ آيين نامه‎‎ها و رفع موانع مالي در مرحله اجرا قرار دارد.

 

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از 58 هزار نفر از ایثارگران و جانبازان جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد را تشکیل می‌دهند، گفت: جانبازان استان یزد شامل 6 هزار و 100 نفر جانباز زیر 25 درصد، سه هزار جانباز 25 تا 49 درصد، 395 نفر جانباز 50 تا 69 درصد و 162 نفر جانباز 70 و بالای 70 درصد است.

 

محمد حسین یغمایی معاون پژوهشی اداره کل بنیاد شهید استان یزد  هم در این نشست با بیان اینکه یکی از وظایف این معاونت حمایت از یادواره های شهدای و کنگره ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار وشهادت است اظهار داشت: در سال 93 بیش از 400 یادواره در سطح استان برگزار شده است.

 

وی با بیان اینکه نام‌گذاری معابر و میادین شهر جزو فعالیت‌های این معاونت است گفت: امسال بیش از 217 معبر در یزد به نام شهدا و ایثارگران نام‌گذاری شده است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 445389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha