تعداد ۶۵ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد هستند

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بنیاد شهید  و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به فعالیت های حمایتی از خانواده های شهدا و ایثارگران گفت: ۶۵ هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، احمد ابراهیمی، مدیر کل بنیاد شهید  و امور ایثارگران استان یزد امروز(13 اسفند) در جمع خبرنگاران استان یزد گفت: نفسی که امروز ما می کشیم به برکت خون شهدا است و قدرت امروز ما در جهان به برکت خون شهدا است.

وی افزود: قدر دانی از ایثارگران وظیفه عینی است و باید در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گام برداریم و الان نیز شهدای مدافع حرم به برکت اقتدار و ایثار است که بتوانیم اهداف جمهوری اسلامی را تحقق بخشیم.

مدیر کل بنیاد شهید  و امور ایثارگران استان یزد خاطرنشان کرد: ما به مرحله ای رسیده ایم که دیگر نیازی به برگزاری یادواره شهدا توسط ما نیست بلکه مردم و بسیجیان خود این برنامه ها را برگزار می کنند.

ابراهیمی تصریح کرد: استان یزد با داشتن سه هزار و 85 شهید و 754 آزاده و 9 هزار  و 585 جانباز دارای وظیفه بالایی در راستای ایثارگری دارد و در این راستا نیز تعداد 65 هزار نفر تحت پوشش بنیاد شهید استان یزد هستند.

وی افزود: ما در استان یزد بیش از 273 گزار شهدا را سامندهی کرده ایم ولی همچنان نیازمند برنامه بلند مدت است  و در این راستا نیز پیگیری نامگذاری معابر و مراکز فرهنگی به نام شهدا نیز را داشته ایم.

مدیر کل بنیاد شهید  و امور ایثارگران استان یزد گفت: یکی از فعالیت های مهم ما نیز جمع آوری، حفظ و نگهداری آثار شهدا و ایثارگران است که با اولویت خانواده شهدا انجام می شود.

ابراهیمی بیان کرد: وصیت نامه کل شهدای استان یزد جمع آوری و مستند سازی شده است.

وی تصریح کرد: ما در استان یزد همچنان 123 شهید مفقود داریم.

محمد پارسائیان، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید استان یزد در این نشست گفت: سه هزار و 600 نفر از خانواده شهدا تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی ما هستند که سه هزار و 202 نفر از آنها والدین شهدا، 602 نفر همسر شهدا، 302 نفر جانبازان هستند.

مدیر کل بنیاد شهید استان یزد ادامه داد: ما در این بخش کلیه داروهایی که تحت پوشش درمان را برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در نظر گرفته ایم و داروهایی که آزاد هستند نیز با برگزاری جلسات کمیسیون می پذیریم.

محمد حسن فاضلی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و ایثارگران نیز در این نشست گفت: حوزه آموزش یکی از حوزه های وسیع در این مرکز است که حدود 9 هزار دانش آموز نیز تحت پوشش هستند.

وی افزود: استان یزد توانسته است در رتبه اول کنکور سال گذشته کسب کند و دانش اموزان تحت پوشش نیز توانستند این رتبه اول کنکور را نیز در بخش دانش آموزان شاهد و ایثارگر کشور را به خود اختصاص دهند.

کد خبر 528556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha