حضور نزدیک به ۱۰ هزار نفر در مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه در استان یزد

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به برگزاری سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه گفت: نزدیک به ۱۰ هزار نفر از سراسر کشور در مسابقات قرآنی کارکنان قوه قضائیه  در استان یزد شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه امروز(12 اسفند) در مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان قوه قضائیه در یزد گفت: این دوره مسابقات قرآنی دارای ویژگی های خاص بود که ما تلاش داشتیم که گامی در جلو داشته باشیم.

وی افزود: در دوره اول برادران، دوره دوم نیز خواهران و در دوره سوم نیز خانواده ها اضافه شدند که مهم این است که ما با قرآن انس بگیریم و خواند قرآن و عمل به آن در ما توسعه پیدا کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه به دلیل این که می خواهد مجری عدالت باشد، خود باید جلوه عدالت باشد و جز با نورانیت اهل بیت(علیهم السلام) صورت می گیرد و بر همین اساس فعالیت های قرآنی در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: ما سعی کردیم در این مسابقات استانداردها را در تراز بین المللی قرار دهیم.

وی ادامه داد: ویژگی مهم این مسابقات این است که فقط مسابقه نیست و در چهار فصل سال مشغول به انس با قرآن هستیم و این مسابقات قرآنی انتهای کار ما در یک سال قرآنی است.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: ما چهار رشته مهم قرائت، ترتیل، حفظ و مفاهیم داریم در رشته مفاهیم همه شرکت کنندگان می توانستند در آن شرکت کنند زیرا اعتقاد داریم که عمل به مفاهیم قرآن و فهم آن برای ما مهم است.

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: ما نباد در سطح ظواهر قرآن محدود شویم و هرچند باید قرآن را به زیبایی خواند و نگاشت اما معنای سخنان نیست که به آنها توقف کنیم بلکه فهم قرآن اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: تاکید اهل بیت (علیهم اسلام) فهم قرآن و تمسک به آن است که باید در زندگی آنها را به کار ببریم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه بیان کرد: ما نباید در کلاس اول قرآن متوقف شویم زیرا خواندن قرآن کلاس اول قرآن است بلکه باید با قرآن انس بگیریم و به نحوی عمل کنیم که با آن انس بگیریم.

حجت الاسلام صادقی گفت: سازمان های وابسته به دستگاه های قضایی این مسابقات را دارند.

وی افزود: در این دوره ابتکار عمل داشت که برای اولین مسابقات پایانی به استان ها داده شده است و امیدواریم بتوانیم در سال های آینده نیز این عمل انجام شود.

معاون فرهنگی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: برگزاری این مسابقات در یزد تجربه موفقی بود.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: این مسابقات سطح استانداردهای بین المللی را حفظ کرده است و در این دوره نیز نماینده شورای عالی توسعه قرآنی به عنوان ناظر بر مسابقات بود که وی نیز از برگزاری این مسابقات ابراز رضایت کردند.

وی افزود: 9 هزار و 795 نفر از کارکنان قوه قضائیه در این مسابقات قرآن شرکت کردند که 52 درصد آقایان و بقیه بانوان بودند.

 

کد خبر 528198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha