تحریم ها؛ قدرت سازی جعلی دشمن در مقابله با کشورهاست/ جبهه رسانه ای با محوریت بسیج تشکیل شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تحریم ها، یک قدرت سازی جعلی در مقابله با کشورهاست، قدرت فرهنگی آمریکا را نیز جعلی دانست و خواستار تشکیل یک جبهه رسانه ای با محوریت بسیج در استان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار یعقوبعلی نظری پیش از ظهر امروز (18 اسفند) در اولین مجمع استانی بسیج رسانه خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز راهبرد دنیای غرب به ویژه آمریکا، قدرت سازی و قدرت سوزی است که در این راستا تنها ابزاری که در اختیار دارد، رسانه است.

 

وی در تشریح قدرت سازی و قدرت سوزی گفت: امروز آمریکا قدرت حقیقی مادی و معنوی در اختیار ندارد و به طور کامل در حوزه های مختلف فاقد قدرت است و مجبور به "قدرت سازی" با استفاده از ابزار رسانه است.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی ادامه داد: در مقابل یک قدرت حقیقی و معنوی را مشاهده می کند که باید ان را بسوزاند و از بین ببرد و در این راستا نیز تنها راه و ابزار وی " رسانه" است.

 

گزینه نظامی آمریکا یک بلوف و توهم است

سردار نظری با تاکید بر اینکه امروز آمریکا، قدرت سازی از دست رفته خود را از طریق رسانه ها اعمال می کند، به بیان مثالی پرداخت و گفت: در بُعد نظامی امروز آمریکا بسیار بهم ریخته است و اوضاع وی در برخی از کشورها از جمله عراق و افغانستان موید این مهم است؛ به طوری که با بررسی اوضاع وی در این کشورها به این نتیجه می رسیم که از طریق رسانه ها به عنوان یک قدرت سازی کاذب، خود را در اوج قدرت نظامی قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: گزینه نظامی آمریکا که رئیس جمهور این کشور همیشه از آن صحبت می کند، یک بلوف و توهم بیشتر نیست.

 

وی همچنین به اوضاع بهم ریخته اقتصادی کشور آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا امروز بدهکارترین کشور جهان است به طوری که جمعیت قابل توجهی از این کشور زیر خط فقر قرار دارند.

 

تحریم ها؛ قدرت سازی جعلی در مقابله با کشورهاست

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تحریم ها نیز یک قدرت سازی جعلی در مقابله با کشورها است، افزود: قدرت فرهنگی آمریکا نیز جعلی است چرا که  آمریکا تنها ابزار فرهنگی از جمله "هالیود، ماهواره و ..." را در اختیار دارد دارد.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه به ذات نمی تواند تولید قدرت بکند، اما می تواند قدرت جعلی با سوء استفاده از ابزار (یعنی رسانه) را به خوبی انجام دهد، اظهار داشت: امریکا امروز این قدرت را در اختیار دارد.

 

سردار نظری اضافه کرد: امروز آمریکا آنقدر ضعیف شده است که حتی در مقابل داعش هم نمی تواند یک جبهه واحدی را ایجاد کند چرا که هیمنه سیاسی آمریکا فروریخته است.

 

وی منشاء قدرت انقلاب اسلامی را حق دانست و خواستار تشکیل جبهه رسانه ای در استان با محوریت بسیج و گفت: به طور اختلاف سلایق در همه جا وجود دارد اما باید توجه کرد که اختلاف سلیقه در بسیج به کنار می رود.

 

وی با طرح این سوالات که « آیا محورهای فرهنگی تعیین شده در استان با منویات مقام معظم رهبری تطبیق دارد؟ و یا آیا ظرفیت اقتصادی استان به همین اندازه است و باید به همین شکل عمل کنیم؟»، اظهار داشت: باید وضعیت را با مبانی تجریه و تجلیل کنیم نه با افراد و گروهها و در این راستا مهمترین جهت و مبنا در رسانه ها باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد.

 

شعارهای سال به مرحله عمل نمی رسند

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با بیان اینکه شعارهای سال بسیار مهم هستند ولی متاسفانه این شعارها به مرحله عمل نمی رسد، گفت: هنوز برخی از مسئولان مقاومت در عرصه اقتصاد را قبول ندارند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید از تشکل شکلی به تشکل فکری برسیم، گفت: در طرح مقابله با ماهواره به نتایج بسیار خوبی رسیدیم به طوری که قبح ماهواره که از بین رفته بود، دوباره برگشته است.

 

سردار نظری بر داشتن قناعت سیاسی، فرهنگی و ... نیز تاکید کرد و افزود: افزایش آمار طلاق به دلیل این است که ضریب تحمل پذیری زوجین در خانواده ها به دلیل دیدن فیلم های ماهواره، گرایش به سمت زندگی های اشرافی و ... کم شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها یک پشتوانه قوی برای اقدامات بسیج هستند، بر برگزاری جلسات بصیرت افزایی ویژه صاحبان رسانه و خبرنگاران تاکید کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 445161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha