مساجد با نگاه بسیار وسیع مدیریت شود

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه اظهار داشت: برنامه ریزی در مسجد یک دید بسیار وسیعی می خواهد و نباید به دید مطلق پایگاه عبادی به آن نگاه کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد ،جواد عادل رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه شب گذشته (18 اسفند) در نشست فعالان فرهنگی عرصه مساجد که به مناسبت نکوداشت بیست دومین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه برگزار شد، اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مکانی که جهت نهادینه کردن فرهنگ جامعه موثر هستند و به عنوان  مراکز معنوی جای بسیار کار دارند. 

 

عادل افزود: مساجد به عنوان پایگاه توسعه دینی با محوریت ولایت یک مکانی است که همه باید برای پویا کردن و احیاء آن فکر و انجام وظیفه کنیم.

 

وی تصریح کرد: مساجد پایگاه هایی هستند که در همه ی فضا ها می تواند فعالیت داشته باشند و به نقل از امام(ره) همه امور باید از مساجد شروع شود.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه خاطر نشان کرد: برنامه ریزی در مسجد یک دید بسیار وسیعی می خواهد و نباید به دید مطلق پایگاه عبادی به آن نگاه کرد.

 

وی ادامه داد: حضرت رسول اکرم(ص) مسجد را به عنوان اولین مرکز اقتصادی، سیاسی، حقوقی پایگاه حکومتی خود قرار داد.

 

عادل افزود: کاری که با مسجد شروع شود توأم با معنویت است و کاری که با معنویت شروع شود یقیناً انتهای آن موفقیت هایی را  به همراه خواهد داشت.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه در بخش های دیگر از سخنان خود به کمبود منابع مالی کانون های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و اظهار داشت: در این وضعیت رکود اقتصادی باید بحث اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی در برنامه ها حاکم شود.

 

وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری درصورتی موفق خواهند بود که وابسته به منابع مالی دولتی نباشند و با کمک های مردمی و کار آفرینی فرهنگی برنامه های خود را به نتیجه برسانند.

 

این مقام مسئول بابیان اینکه 70 درصد از مساجد ابرکوه دارای کانون فرهنگی هنری می باشد اظهار داشت: شهرستان ابرکوه دارای 54 کانون است که 20 کانون آن در قالب روستایی مشغول به فعالیت می باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه یک هزار برنامه در سطح شهرستان در قالب  برنامه های فرهنگی هنری برگزار شده است، گفت: در سال 93 مبلغ 750 میلیون ریال از دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان یزد جهت حمایت از کانون های این شهرستان جذب شده است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: به همت کانون های فرهنگی هنری و مسئولین و یاری خداوند در سال های آینده مساجد شهرستان ابرکوه به طراز اسلامی برسند.

 

پایان پبام/

کد خبر 445433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha