نماز؛ نماد عبودیت//اوج ارتباط با خالق هستی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان، نماز را نماد عبودیت معرفی کرد و گفت: نماز، اوج ارتباط با خالق هستی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، علی رضا درویش نژاد در مراسم اختتامیه دومین جشنواره شعر نماز در رودان بیان کرد: تنها راه رسیدن به اصل و مبداء هستی به واسطه نماز صورت می گیرد و نماز از چنان جایگاهی برخوردار است که بر هر کاری مقدم شمرده می شود.

و

ی افزود: شعر، بهترین قالبی است که زیبایی های معنوی و عبودیتی را متجلی می سازد و ظرفیت بسیار عظیمی برای انتقال مفاهیم نماز و نشان دادن زوایای زیبای حسی و تعقلی این عمل معنوی دارد و در آثار شاعران پیشین نیز، این مسأله به دفعات و زیبایی خاص منعکس شده است که جزء گنجینه های ادبی و معنوی فرهنگ ایران حساب می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان ، اظهار کرد: شعر، پیوندی ناگسستنی با مفاهیم اسلامی و در رأس آن نماز دارد و از تأثیر گذارترین و ماندگارترین شیوه های اشاعه و ترویج نماز می باشد و از سوی دیگر نیز نماز بر غنای محتوایی و عمق اشعار شاعران بسیار افزوده است.

 

درویش نژاد در خصوص انتخاب شهرستان رودان به عنوان مکان برگزاری این رویداد مهم، گفت: این شهر، نماد تدیٌن، عبادت و مسلمانی ناب است و ارادتمندی مردم آن به ساحت مقدٌس اهل بیت عصمت و طهارت سلام الله علیها زبانزد است.

 

وی افزود: شهرستان رودان یکی از پایگاه های معنوی استان هرمزگان است و این رویداد می تواند در این شهر به یک عنوان معنوی بیانجامد.

 

این مقام مسئول به آثار ارسالی به دوٌمین جشنواره شعر نماز اشاره کرد و افزود : در مجموع 95 اثر از 40 شاعر استان به دبیرخانه رسید که مورد ارزیابی داوران قرار گرفت و سه نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند .

 

وی از همراهی فرماندار ، امام جمعه ، شاعران و اندیشمندان و هم چنین مسئولان ، مدیران و اهالی فرهنگ وهنر در برگزاری مطلوب این رویداد مهم ، تقدیر و تشکر کرد.

 

گفتنی است؛ در پایان از نفرات برگزیده تجلیل به عمل آمد.

 

پایان پیام/

کد خبر 445602

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha