روحانیون در انجام وظائف خود مراقب هوای نفس و حب دنیا باشند

خبرگزاری شبستان: آیت الله علوی گرگانی گفت: مهمترین مسئله ای که دغدغه انبیاء اهل بیت و خداوند می باشد محبت به دنیا و مال دنیاست که این هوای نفس می خواهد ما را به گرفتاری و گناه بکشاند و وقتی شیطان این دغدغه ما را می بیند که گناه می کنیم خوشحال می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در قم، آیت الله علوی گرگانی امروز (21 اسفند) در دیدار با طلاب شهرستان قائم شهر مازندران مقیم حوزه علمیه قم گفت: شما طلاب اگر به وظائف خود عمل کنید مقام بالایی خواهیدداشت و اگر خدای ناکرده به وظیفه تان به خوبی عمل نکنید عذاب خواهید دید.

وی افزود: ما روحانیون یک عذاب برای عمل و یک عذاب برای سمت ماست که بر اساس روایات از امام علی (ع) و پیامبر اکرم(ص) چیزی که مرا می ترساند هوای نفس  و آرزوهای دراز است که سبب می شود از انجام وظائفمان غفلت کنیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: مهمترین مسئله ای که دغدغه انبیاء اهل بیت و خداوند می باشد محبت به دنیا  و مال دنیاست که این هوای نفس می خواهد ما را به گرفتاری و گناه بکشاند و وقتی شیطان این دغدغه ما را می بیند که گناه می کنیم خوشحال می شود.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد:طبقه روحانیون باید این مسائل را کنار گذاشته و غصه  مال دنیا و حب دنیا شما را نگیرد که اگر اینگونه باشیم و دنیا در نظر ما بی ارزش باشد خداوند از در و دیورا برایمان روزی می فرستد چرا که قدرت خدا قدرت مطلقه است .

وی اظهار داشت: امروز دغدغه بندگان خدا رزق و روزی است در حالیکه که خداوند روزی دهنده است و هر چه او تعیین کرده باش برای ما می رسد و روزی بنده نزد خدا محفوظ است.

مرجع تقلید شیعیان  خاطر نشان ساخت:  خداوند می فرماید ای مردم نترسید روزی شما در آسمان نزد ماست و ما به شما خواهیم رساند اما چه باید کرد که چشم بنده همواره به دنیاست و هر کس به من کافر شود آنقدر به او دنیا می دهم که خانه اش پر از طلا باشد چرا مال مطالع دنیاست و ارزشی ندارد و برای خوردن است .

آیت الله علوی گرگانی افزود: آنچه مهم است آخرت است و اگر روحانیت  کاری کردند که منبر و سخنرانیش برای خداو رضای خداوند باشد خداوند به او برکت خواهد داد و ما باید عمل و کارمان را با اخلاص و برای خدا انجام دهیم.

وی ابراز داشت: همه عملهای ما برای خدا نیست و اگر اعمالمان را بشکافیم خواهیم دید در عملمان غیر از خدا چیزهای دیکری وجود دارد و این برکت را از زندگی انسان می برد.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به شهاد حضرت زهرا(س) عنوان کرد: در آستانه شهادت اولین شهیده ولایت قرار داریم که ولایت را امضاء کرد و در مسیر پایبندی به ولایت به شهادت رسید.

آیت الله علوی گفت: شما طلاب باید ولایت رهبری و مرجعیت را قدر بدانید و سعی کنیم به انقلاب رهبرو مرجعیت ظلم و ستمی صورت نگیرد  چرا که این اسلام و انقلاب به جهت حضور ولایت و مراجع زنده است.

پایان پیام/

 

کد خبر 446037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha