ستاد مردمي سفرهاي راهيان نور ايجاد شود

خبرگزاری شبستان:استاندار قم خواستار تشكيل ستاد مردمي كمك به سفرهاي راهيان نور شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم به نقل از روابط عمومي استانداري قم، حجت الاسلام والمسلمين محمدصادق صالحی منش در جلسه ستاد اعزام راهيان نور استان قم كه در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، طي سخناني با بيان اينكه اولين شهدا در زمان رسول اكرم (ص) تقديم اسلام شدند اظهار كرد: پيامبر اعظم (ص) به بزرگداشت ياد اين انسانهاي بزرگ عنايت ويژه اي داشتند.


استاندار قم با اشاره به شهادت حمزه سيد الشهدا عموي پيامبر(ص) در جنگ احد افزود: در خواست پيامبر اسلام از حضرت فاطمه (س) براي حضور بر سر مزار آن حضرت نشان از اين مقام عالي داشت.


نماينده عالي دولت در استان افزود: پس از شهادت امام حسين (ع) نيز ائمه ي معصومين(ع) با وجود فضاي اختناق و خفقان حاكم بر آن زمان، مراسماتي را براي زنده نگه داشتن ياد و نام شهداي كربلا برگزار مي كردند.


وي در ادامه با اشاره به جنگ هشت ساله ي تحميلي و پايمردي امام و شهيدان در مقابل چپاولگران غرب و شرق خاطرنشان كرد: پس از جنگ نيز خانواده ي معظم شهدا و ايثارگران جزء اولين كساني بودند كه با حضور در مناطق جنگي از مقام شهيدان پاسداري مي كردند.


حجت الاسلام والمسلمين صالحی منش تاثير معنوي بازديد از اين مناطق در دل نسل هاي جوان را بسيار عميق عنوان و تصريح كرد: فرهنگ ايثار،‌ تقرب و از خودگذشتگي با شنيدن خاطرات اين بزرگ مردان در هر دل آزاده اي تاثيرگذار است.


استاندار قم با بيان اينكه حركت راهيان نور به دستور رهبر معظم انقلاب و بر اساس منويات ايشان شكل گرفت، ادامه ي اين راه را نيازمند مشاركت همه ي دستگاه هاي دولتي و مردم دانست و افزود: بايد با ايجاد ستاد مردمي زمينه ي ادامه ي اين راه پر بركت را فراهم نماييم.

پایان پیام/

کد خبر 446040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha