۴۰حلقه تربیتی طرح "چهره به چهره" در مساجد یزد تشکیل می شود

خبرگزاری شبستان : مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد در نشست هم اندیشی مربیان طرح چهره به چهره استان از تشکیل ۴۰ حلقه" چهره به چهره" در مساجد استان یزد خبر داد.

به خبرگزاری شبستان از یزد، محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد عصر روز گذشته (21 اسفند) در نشست هم اندیشی مربیان طرح چهره به چهره استان یزد با بیان اینکه طرح چهره به چهره در قالب تشکیل حلقه های تربیتی و معرفتی است، اظهار داشت : این طرح با هدف استحکام بخشی به عقاید و هدایت افکار اعتقادی نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

این مقام مسئول افزود: این طرح یکی از ابتکارات حجت‌الاسلام قرائتی بود که توسط ایشان در جهت گسترش فعالیت‌های فرهنگی، قرآنی و مذهبی، در سراسر کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت 14 سال در کشور اجرا شده است، اظهار داشت: استان یزد اولین سالی است که مجری این طرح شده و بنا دارد 40 حلقه چهره به چهره تشکلیل دهد.

رستگاری تصریح کرد: استان یزد به نسبت جمعیت و سهمیه ای که ستاد عالی در خصوص اعتبارات به ان اختصاص داده است به ازای هر شهرستان دو حلقه برادران و خواهران و در شهرستان یزد به نسبت جمعیت آن 20حلقه تشکیل می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد افزود: این حلقه ها در گروه سنی 16-8 سال و هر حلقه 8 الی 15 نفره تشکیل می شود.

وی بابیان اینکه حلقه ها با هدف تحکیم عقاید متربیان برگزار می شود اظهار داشت : طرح مسائل  اعتقادی و تربیتی و برنامه های آموزشی روخوانی و تفسیر قران از جمله برنامه هایی است که  می تواند در قالب این حلقه ها برگزار گردد.

رستگاری خاطرنشان کرد: در این طرح مربیان مخاطب خود را  جوانان و نوجوانان محله ها باید قرار دهند و برای مشارکت مستمر انها در این حلقه های تربیتی برنامه های مشوقی در نظر بگیرند.

مسئول دبیرخانه‌ی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد افزود: برای مربیان این طرح در طول سال در شهرهای مقدس قم و مشهد و مرکز استان نیز بصورت مداوم دوره‌های آموزش تدارک دیده شده و به آموزش‌های روز مجهز می‌شوند

طی این گزارش، در این نشست بیش از 35 نفر از مربیان و فعالان این طرح شرکت کردند.

گفتنی است، استان یزد دارای 721 کانون است که 312 باب آن در سطح مرکز استان مشغول فعالیت هستند.

پایان پیام/

کد خبر 446154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha