اعزام ۱۲ هزار قزوینی به اردوی راهیان نور/ احداث زائرسرا در خرمشهر

خبرگزاری شبستان: جانشین راهبردی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین از اعزام ۱۲ هزار نفر از قزوین به اردوی راهیان نور جنوب کشور از ۲۵ اسفند ماه جاری تا هفتم فروردین سال ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، عباس برزگر ابراهیمی پیش از ظهر امروز (23 اسفند) در نشست خبری که در سالن جلسات مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار شد، بیان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور بیش از 10 سال است که در جمهوری اسلامی به صورت رسمی صورت می گیرد و یکی از برنامه های وسیع، گسترده و عملیات های بزرگ فرهنگی کشور محسوب می شود که ادامه نیز دارد.

وی ادامه داد: در سال های گذشته 400 هزار نفر در سال بازدید از یادمان ها و زیارتگاه های مناطق عملیاتی دفاع مقدس داشتند که امسال حدود 5 میلیون نفر در کشور از این مناطق بازدید داشتند.

جانشین راهبردی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در حال حاضر بزرگترین جشنواره راهیان نور در بخش های مختلفی نظیر عکس و فیلم کوتاه در خوزستان از 20 تا 25 اسفند ماه در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت راهیان نور سعی شده که این برنامه مختص ایام عید و تعطیلات نباشد به طوری که در راستای آموزش درس آمادگی دفاعی دانش آموزان، بازدید دانش آموزان از مناطق عملیاتی صورت می گیرد که هم بازدید داشته و هم از رزمایش فرهنگی و نظامی استفاده می کنند.

برزگر ابراهیمی اعلام کرد: در سال 90 تعداد دانش آموزان اعزامی به اردوی راهیان نور 11 هزار نفر بود و در سال 91، 10 هزار نفر و در سال گذشته 5 هزار دانش آموز اعزام شدند که در سال جاری نیز 7 هزار دانش آموز اعزام خواهند شد.

وی تأکید کرد: همچنین دانشجویان نیز به اردوی راهیان نور اعزام می شوند که 2 هزار و 500 نفر دانشجوی استان در سال جاری به این مناطق اعزام می شوند.

جانشین راهبردی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به اعزام بسیج محلات اظهار کرد: در بحث بسیج محلات آمادگی اعزام 12 هزار نفر را داریم که البته برای انجام این کار مشکلاتی وجود دارد که یکی از مشکلات بحث ترابری است که گنجایش این حمل و نقل را ندارد زیرا مردم در این ایام به مسافرت می روند و از طرفی در سپاه تأکید بر این است که اعزام باید با خودروهای صورت گیرد که به لحاظ فنی تائید شده باشند.

وی تصریح کرد: اعزام این 12 هزار نفر که مربوط به گروه محلات هستند، از 25 اسفند ماه جاری آغاز و تا هفتم فروردین ماه 94 ادامه دارد که برای اسکان این افراد امکانات لازم تدارک دیده شده است که هفت مدرسه برای اسکان اجاره می شود.

برزگر ابراهیمی در خصوص مدت زمان اردوهای راهیان نور افزود: مدت زمان اردوی راهیان نور دانشجویی پنج روز و محلات و دانش آموزی چهار روز است که بازدید از مناطقی نظیر اروند رود، شلمچه، معراج شهدا، هویزه، دهلاویه و طلائیه صورت می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: البته تعدادی از مردم نیز به صورت خودجوش برای بازدید از یادمان ها و زیارتگاه ها حضور می یابند و از مناطق عملیاتی بازدید می کنند که ما بحث تأمین اسکان و تغذیه برای این افراد را نیز در دستور کار داریم.

جانشین راهبردی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه در خصوص احداث زائرسرا در خرمشهر گفت: یکی از اقدامات خوبی که انجام شده احداث زائرسرا در خرمشهر است که در این راستا جلسات بسیاری با استاندار، شهردار قزوین، نظام مهندسی و غیره برگزار شده است که در حال حاضر ساخت این زائرسرا در فاز نخست با ظرفیت حدود 900 نفر در مرحله ای است که سفت کاری به اتمام رسیده و در مرحله نازک کاری است.

وی اضافه کرد: در فاز دوم  و سوم این زائرسرا با ظرفیت 2 هزار نفر و همچنین 50 سوئیت در خدمت زائران خواهد بود.

برزگر ابراهیمی یادآور شد: تاکنون برای احداث این زائرسرا 2 میلیارد تومان هزینه شده است که ان شاالله فاز اول آن سه ماه نخست سال آینده افتتاح خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 446256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha