راهیان نور موثر ترین جریان تربیتی فرهنگ کشور است 

خبرگزاری شبستان، جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد بابیان اینکه جریان عظیم فرهنگی راهیان نور از پر مخاطب ترین عرصه های تاثیر گذار کشور است اظهار داشت : این بستر فراهم شده است تا مردم با مفاهیم والای جهاد،ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه جهانی ظلم آشنا بشوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،سرهنگ قرقچیان جانشین فرمانده سپاه الغدیر یزد در جلسه ستاد راهیان نور استان یزد عصر امروز (23اسفند) در استانداری یزد، عنوان کرد: جریان عظیم فرهنگی راهیان نور از پر مخاطب ترین عرصه های تاثیر گذار کشور است .

جانشین سپاه الغدیر یزد اظهار داشت : راهیان نور جریانی است که با حساسیت رسانه های داخلی و خارجی رصد شده است و اخبار آن در تمام حوزه های مرتبط به صورت لحظه ای پوشش داده می شود.

وی افزود:کشش جاذبه ی شهدای  8 سال دفاع مقدس بستری پاک و مقدس برای نوجوانان و جوانان ما و سایر نقاط جهان فراهم آورده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این بستر در گذر تاریخی فراهم شده است تا مردم با مفاهیم والای جهاد و ایستادگی و مقاومت در برابر سلطه جهانی ظلم آشنا بشوند.

قرقچیان افزود : راهیان نور مردم را با دستاوردهای 8 سال دفاع مقدس، جهاد، مقاومت، روحیه شهادت طلبی و دفاع از ارزش های ملی و اسلامی را در وجود آن ها تقویت می کند.

وی بابیان اینکه راهیان نور موثر ترین جریان تربیتی در فرهنگ کشور است خاطرنشان کرد : نیاز است که برای فراهم ساختن بستر اردوهای راهیان نور فرهنگ ایثار و اخلاص در این مامویریت بزرگ الهی به همراه باشد تا به خوبی اجراء شود.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد راهیان نور استان یزد اظهار داشت:اردوگاه سردار شهید عاصی زاده به همت سردار شهید الله دادی و همکاری دستگاه های استان یزد برای زائرین راهیان نور مناطق جنوب فراهم شده است .

وی تصریح کرد: این اردوگاه در زمان دفاع مقدس معیادگاه رزمندگان اسلام یزدی بوده است که برای اعزام به مناطق عملیاتی در آن اردوگاه سازماندهی و آموزش های رزمی می دیدند.

جانشین سپاه الغدیر یزد با بیان اینکه این اردوگاه در حال حاضر ظرفیت 700 نفر از زائرین سرزمین نور را دارد اظهار داشت : آشپزخانه این اردوگاه توانایی پخت 1500 نفر غذا را دارد.

وی بخش های فعال در ستاد راهیان نور را مدیران کاروان ها،فرهنگی،راویان، بهداشت و در مان، امور خادمین ،خدمات و پشتیبانی،اسکان و ایاب و ذهاب و امنیت و اطلاع رسانی ذکر کرد.

قرقچیان با بیان اینکه ستاد راهیان نور از سال 83 ماموریت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است اظهارداشت : در اولین سال اعزام 1500 نفر از مناطق عملیاتی بازدید کردند که در آن سال به علت نبود امکانات و اردوگاه، زائرین در چادر اسکان داده می شدند.

وی ادامه داد : در سال 90حدود 30هزار نفر،91حدود 20هزار نفر،92حدود 18 هزار نفر و در سال 93 مدنظر است، 23 هزار نفر را به مناطق عملیاتی اعزام کنیم که تا به حال حدود 17 هزار نفر را در قالب اردوهای دانش آموزی  و دانشجویی اعزام شده اند.

جانشین سپاه الغدیر در پایان خبرداد: از تاریخ 25 اسفند ماه سال جاری کاروان های  عمومی برنامه ریزی شده است از سرزمین های راهیان نور بازدید نمایند.

پایان پیام/

کد خبر 446390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha