بازدید قریب به ۷۲۰ هزار نفر از مناطق عملیاتی کرمانشاه/تحویل سال در یادمان مرصاد

خبرگزاری شبستان: مسئول سازمان اردویی راهیان نور استان کرمانشاه، با اشاره به بازدید کاروان های خارجی از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس خواستار ثبت جهانی روز ملی راهیان نور شد.

سرهنگ پاسدارعلی یوسفی راد با اشاره به نامگذاری 20 اسفند به نام روز ملی راهیان نور، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: حرکت مقدس و عظیم راهیان نور در امتداد دوران دفاع مقدس است و دفاع مقدس ما هم نشأت گرفته از نهضت عاشوراست.

 

وی ابراز کرد: آسایش و آرامشی که الان در کشور ما حاکم است مرهون خون شهدا، ایثارگری جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس است.

 

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، خاطرنشان کرد: تمامی صاحب نظران و فرماندهان نظامی از این حرکت معنوی، به عنوان عملیات بزرگ فرهنگی در کشور یاد می کنند و با توجه به حضور بازدیدکنندگان خارجی در مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس، امیدواریم این روز به ثبت جهانی برسد.

 

سرهنگ یوسفی راد، دفاع مقدس را بخش مهمی از حافظه تاریخی انقلاب ملت ایران برشمرد و عنوان کرد: بازدید آحاد مختلف مردم به ویژه جوانان از جبهه های حق علیه باطل و لمس کردن واقعیت های دفاع مقدس که اسطوره های دست نیافتنی برای جوانان است، آنان را با حقایق جنگ و دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران آشنا می کند.

 

وی اثرگذاری این بازدید ها را در زندگی افراد غیرقابل وصف ارزیابی کرد و افزود: مقام معظم رهبری از راهیان نور به عنوان یک حرکت الهی و شایسته یاد می کنند که خود نشان از اهمیت و اثرگذاری آن دارد.

 

این مقام مسئول، اعلام کرد: استان کرمانشاه باتوجه به زیرساخت های ایجاد شده در بحث راهیان نور،  به لحاظ آماری از تعداد زائر بسیار خوبی برخوردار است.

 

سرهنگ پاسدار یوسفی راد، با بیان اینکه علاوه بر میزبانی زائران، به مناطق غرب و جنوب اعزام کاروان داریم،  یادآورشد: در بخش اعزام راهیان نور عمومی به جنوب و غرب توفیقات بسیار خوبی حاصل شده و در این زمینه شاهد اعزام 15 هزار و 263 نفربه جنوب کشور بوده ایم که از این تعداد 9 هزار و 759 نفر را برادران و 5 هزار و 504 نفر را خواهران تشکیل می دهند.

 

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی و یادمان ها در استان آغاز شده است، بیان کرد: در قالب طرح تحول آمادگی دفاعی 15 هزار و 35 نفر از دانش آموزان به غرب اعزام شده اند که از این تعداد 9 هزار و 509 نفر را دانش آموزان دختر تشکیل می دهند.

 

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری استان کرمانشاه، همچنین از اعزام 4 هزار نفر از دانش آموزان به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و افزود: برای اولین بار، در سال جاری علاوه بر اعزام دانش آموزان استان، شاهد حضور 43 هزار دانش آموز از استان های تهران، گلستان، همدان، لرستان و اراک در کرمانشاه بوده ایم.

 

یوسفی راد، اعلام کرد: امسال قریب به 720 هزار نفر از سراسر کشور و حتی از دورترین نقاط در مناطق عملیاتی استان کرمانشاه حضور یافته و از یادمان های ما بازدید کرده اند.

 

وی اضافه کرد: قرارگاه راهیان نور استان کرمانشاه، امسال میزبان بیش از 100 هزار نفر زائر به صورت گروهی، کاروانی و خانوادگی از سراسر کشور در یک دوره سه روزه بوده است.

 

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری، به اجرای 80 شب نمایش رزمی فرهنگی با افلاکیان در قرارگاه راهیان نور اشاره و خاطرنشان کرد: حضور بازدیدکنندگان خارجی از مناطق عملیاتی استان یکی دیگر از نکات قابل توجه است که در سال گذشته میزبان 20 زائر خارجی از کشورهای ترکیه، پاکستان، لبنان و قطر بوده ایم.

 

سرهنگ پاسدار یوسفی راد، از آماده سازی اردوگاه ها و یادمان ها برای حضور زائران از سراسر کشور خبر داد و ابراز کرد: خادمین در اردوگاه ها،یادمان ها و زیارتگاه ها مستقر شده اند و با بهره گیری از راویان بسیار خوب و مجرب، از 25 اسفند روایتگری دفاع مقدس را در این مناطق خواهیم داشت.

 

وی راه اندازی ایستگاه های صلواتی در یادمان ها و همچنین تهیه بروشورهای ویژه نوروز و ایام فاطمیه جهت توزیع میان زائران را از برنامه های پیش بینی شده در ابتدای سال جدید عنوان کرد و گفت: در سال جاری 390 نفر از خادمین شهدا را در قالب دوره های 5 روزه و 10 روزه در مناطق غرب و جنوب به کار گرفته ایم.

 

این مقام مسئول همچنین به اعزام دانشجویان از(17 تا 27 اسفند) اشاره و اظهار کرد: همزمان با تحویل سال جدید مانند نوروز 93 شاهد حضور کاروان های راهیان نور در یادمان مرصاد خواهیم بود.

 

یوسفی راد، با بیان اینکه در ایام نوروز همزمان اعزام کاروان به غرب و جنوب را داریم، از ثبت نام قریب به 2 هزار نفر جهت بازدید از مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و گفت: علاقه مندان جهت بازدید از مناطق عملیاتی و ثبت نام در کاروان های راهیان نور می توانند به سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه مراجعه کنند.

 

وی در ادامه در خصوص ظرفیت اردوگاه های استان، اظهار کرد: اردوگاه توحید واقع در ورودی شهر کرمانشاه دارای یک هزار و 400 نفر ظرفیت، اردوگاه شهید دکامی در بلوار شهید بهشتی با ظرفیت 400 نفر، زائر سرای کربلا در میدان جمهوری  با400 نفر ظرفیت، اردوگاه تنگ کنش با ظرفیت 900 نفر،اردوگاه شهدای بازی دراز با ظرفیت 500 نفر و اردوگاه ایستگاه صلواتی با 350 نفرظرفیت و اردوگاه مرز خسروی با ظرفیت 205 نفر، پذیرای زائران از اقصا نقاط کشور است.

 

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری، ادامه داد: استان کرمانشاه با دارا بودن بهترین اردوگاه های راهیان نور در جنوب کشور از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است و در این راستا اردوگاه شهید مسعودیان با 600 نفر ظرفیت در اهواز و اردوگاه امام رضا(علیه السلام) آبادان با همان ظرفیت را در اختیار دارد.

 

سرهنگ یوسفی راد، با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های به عمل آمده اعزام کاروان های راهیان نور طی تمامی ایام سال صورت می گیرد، اعلام کرد: سال راهیان نور از 30 فروردین شروع شده و تا پایان فروردین سال بعد ادامه دارد اما در کرمانشاه آغاز رسمی آن در کرمانشاه مصادف با ابتدای اردیبهشت خواهد بود.

 

وی از آمادگی این سازمان جهت اعزام کاروان ها پیش از آغاز رسمی اعزام های راهیان نور در استان خبر داد و گفت: اعزام کاروان های راهیان نور استان همزمان با بزرگداشت شهدای بازی دراز با حضور مسئولان کشوری و کاروان های زیارتی از سراسر کشور که همراه با صعود به ارتفاعات بازی دراز است، کلید می خورد.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 446316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha