احساسات زائرین راهیان نور باید تبدیل به یک اندیشه پایدار ایثار و شهادت شود

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد بابیان اینکه تا حق و باطل وجود دارد استمرار حیات فرهنگ ایثار و شهات هم ضرورت دارد،اظهار کرد: احساسات و تحولاتی که در زائرین کاروان های راهیان نور ایجاد می شود باید تبدیل به یک اندیشه پایدار ایثار و شهادت شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد،سید محمد میرمحمدی استاندار یزد در جلسه ستاد راهیان نور استان عصر امروز (23اسفند) ضمن گرامی داشت یاد امام و شهدا و ارزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب اظهار داشت : ایثار و شهادت یک بحث اصلی برای نظام جمهوری اسلامی است .

استاندار یزد با بیان اینکه  ما با فرهنگ ایثار و شهادت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی را دفاع کرده ایم عنوان کرد: ما باید فرهنگ نظام اسلامی، با جذب کنندگی و قدرت نفوذ این کشور همراه با اخلاقیات و ارزش های اسلام به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به رشادت ها، برنامه ها و تدابیری که در 8 سال دفاع مقدس صورت گرفته اظهار کرد: همه به این دستاوردها معترفند و علت آن، نبود تجربه ای در دنیا به این شکل است. مگر در صدر اسلام که وجو داشته است.

این مقام مسئول ادامه داد :  شعار خون بر شمشیر پیروز است در دنیا معنایی نداشت، چون برای آنها قدرت سلاح حرف آخر را می زد.

وی ادامه داد: وقتی در آن زمان اعلام می کردند سپر نیروی انسانی نیاز است، جای تعجب بود که چگونه نیروهای اسلام به جبهه ها هجوم می آوردند و  در مقابل سلاح های پیشرفته مقاومت می کردند و به شهادت می رسیدند.

میر محمدی افزود: با توجه به اینکه در زمان جنگ ارتش ما درخدمت نظامی دیگر بود و تشکیلات سپاه وبسیج تازه شکل گرفته بود در تصور دشمنان ما نمی آمد، که در این شرایط سخت و دشوار،کشور به پیروزی برسد و این نقاط قوت و قدرت نظام جمهوری اسلامی رانشان می دهد.

وی با بیان اینکه این قدرت و ارزش ها را باید انتقال داد، خاطرنشان کرد: این ارزش ها را باید در مناطقی که نیروهای اسلامی جانبازی می کردند انتقال داد .

استاندار ادامه داد: باید چگونی دفاع از کشور را که آنها در شرایط سخت با اعتقاد قوی و ایمان واطلاع از دست دادن جان خود داشته اند و بازهم به استقبال جبهه ها می رفتند به مردم معرفی گردد.

استاندار یزد در بخش دیگر از سخنان خود، اظهارات  نماینده سپاه الغدیر را در سه محور زیر ساخت ها، محتوا و اجرائیات معرفی کرد و گفت: در بحث  زیر ساخت ها باید با حمایت دستگاه های دولتی و همکاری بخش خصوصی صورت پذیرد.

وی بابیان اینکه راهیان نور متعلق به آحاد مردم است خاطرنشان کرد: باید در این حرکت از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده شود و دولت هم در کنار آن با همکاری دستگاه های دولتی حمایت خواهد کرد.

وی در ادامه برخی از پیشنهادات مطرح شده در جلسه را نیاز مند یک طرح ملی دانست وگفت: ما به عنوان سیستم پایدار هستیم و راهیان نور منطقه شهادت عزیزانمان است و برای زمان خاصی یا امروز و فردا نیست بلکه برای تاریخ است .

میرمحمدی افزود: باید به دنیا، انتقال ارزش ها و اهدافی که شهیدان ما داشته اند در دفاع ازکشور و قدم برداشتن تا به پیروزی و سربلندی رسیده اند معرفی گردد.

استانداریزد در بحث اجرائیات ستاد راهیان نور هم توصیه کرد: باید با یک برنامه ریزی منظم اعزام کاروان های راهیان نور صورت گیرد که در شلوغ ترین زمان ها حداقل ترافیک و احتمالات تصادفات در جاده ها داشته  باشیم.

وی در بحث محتویات ستاد راهیان نور عنوان کرد:کسانی که به این سرزمین ها می روند آگاه می شوند به یک سری از شرایط های زمان گذشته که آنها در آن زمان نبودند و از نظر احساسات مطمئناً تحت تاثیر قرار می گیرند.

این مقام  مسئول ادامه داد:کسی را نمی توان پیدا کرد که در این مناطق حضور یابد و با دشواری های آن زمان و جنگ و محل آتش و خون مطلع شود و متحول نشود.

وی تاکید کرد: ما مسئولین باید از این قسمت به بعد تحولاتی که صورت می گیرد را مورد توجه قرار دهیم که این  احساسات در وجود آدمی ماندگار بماند وتبدیل شود به یک اندیشه پایدار فرهنگ و ایثار و در آن جا است که توفیق پیدا می کنیم و گرنه مسائل با احساسات بعد از مدتی سرد می شود و از بین می رود .

استاندارافزود: این استمرار حیات فرهنگ ایثار و شهات نباید سرد شود و تا حق و باطل وجود دارد باید این فرهنگ وجود داشته باشد.

گفتنی است : این جلسه به منظور هماهنگی و همکاری دستگاه های مرتبط استان یزد با ستاد راهیان نور برگزار گردید که در ابتدای جلسه سرهنگ قرقچیان جانشین  سپاه الغدیر یزد گزارشی از اقدامات صورت گرفته بیان کرد و در ادامه سرهنگ سیف الدینی مسئول ستاد راهیان نور استان یزد درخواست های خود را ازدستگاه ها اعلام نمود و هریک از دستگاه ها مرتبط با تخصص حوزه خود اعلام همکاری کردند.

پایان پیام/

کد خبر 446385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha