توسعه زیرساخت های راهیان نور در دو کوهه غرب

خبرگزاری شبستان: مسئول بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، اعلام کرد:

سرهنگ محمد علی جلیلیان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه سپاه پاسداران متولی اعزام کاروان های راهیان نور است، ابراز کرد: ارتش در یادمان های شهید شیرودی، پادگان ابوذر و بیمارستان قصرشیرین میزبان زائرین از اقصا نقاط کشور است.

 

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که از راهیان نور به عنوان یک سنت حسنه یاد کرده اند، اظهار کرد: یادمان شهید شیرودی تا چندی پیش در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بود اما به تازگی با ابلاغی به هوانیروز ارتش تحویل شده است.

 

مسئول ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش در کرمانشاه، با اشاره به فضاسازی این یادمان، بیان کرد:المان اولیه یادمان شهید شیرودی ایجاد شده اما در خصوص استقرار هلیکوپتری که در طراحی آن دیده شده است، هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

 

سرهنگ جلیلیان از استقرار شبانه روزی راویان در یادمان شهید شیرودی خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی اعتبارات یادمان های شهیدان شیرودی و کشوری در پروژه ساخت و تکمیل شهید شیرودی به صرف می رسد تا با اتمام این یادمان عملیات ساخت یادمان دیگر را آغاز کنیم.

 

وی یادآور شد: احداث ساختمان های همجوار یادمان از جمله نمازخانه و محل اسکان راویان هشت سال دفاع مقدس نیز در دست اقدام است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اتمام عملیات ساخت حرم شهدای گمنام پادگان ابوذر، افزود: سعی بر آن است که آثار ناشی از بمباران ساختمان های پادگان ابوذر برای بازدید کاروان های راهیان نور حفظ شود و در این راستا هیچ گونه اقدامی برای بازسازی و مرمت آن صورت نگرفته است.

 

جلیلیان، بیان کرد: مکان هایی که در این یادمان توسط زائران مورد بازدید قرار می گیرد شامل بیمارستان زیر زمینی پادگان ابوذر، اتاق محل استراحت شهید شیرودی و دیگر خلبانان هوانیروز، اتاق جنگ فرماندهان سپاه و پدهای هلیکوپتر هوانیروز در دوران دفاع مقدس است.

 

وی ابراز کرد: زائرسرای این یادمان گنجایش زیادی ندارد و حداکثر با در نظر گرفتن ساختمان های دیگر که در ایام عید جهت پذیرایی از کاروان های راهیان نور اضافه می شود، ظرفیت اسکان 400 نفر دارد.

 

مسئول ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش در کرمانشاه، همچنین به بازدید نمایندگانی از ستاد کل نیروهای مسلح و تعیین محدوده یادمان جهت تصویب اعتبارلازم اشاره و تصریح کرد: در صورت واگذاری اعتبار زیرساخت های مورد نیاز در این منطقه یادمانی ایجاد خواهد شد.

 

سرهنگ جلیلیان در ادامه با بیان اینکه تولیت یادمان مرصاد با سپاه پاسداران است، یادآور شد: در قسمتی از این یادمان عناصری از هوانیروز هم حضور دارند و  تعدادی از راویان هوانیروز جهت ارائه خدمت به زائران راهیان نور در این منطقه مستقر شده اند.

 

وی همچنین از بازدید ستاد کل نیروهای مسلح از منطقه عمومی عملیات کربلای 9، محل شهادت شهید وفایی، بیمارستان قصرشیرین، بیمارستان 528 صحرای سومار ومعرفی این اماکن جهت تبدیل به یادمان خبر داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 446574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha