اوباما : نیروهای خود را در افغانستان کاهش نمی دهیم 

خبرگزاری شبستان : رئیس جمهور آمریکا از عدم تمایل کشورش برای کاهش نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان خبر داد . 

به گزارش شبستان از اسلام آباد / باراک اوباما این سخنان را در پاسخ به سوال خبرنگاران در کنفرانس مطبوعاتش مشترک با اشرف غنی  در واشنگتن مطرح کرد .

اشرف غنی رئیس جمهور و عبدالله عبدالله رئیس اجرایی افغانستان در راس یک هیئت به آمریکا سفر کرده است .

مقامات افغانستان ضمن دیدار با اوباما درباره تحولات افغانستان و منطقه با یکدیگر گفتگو کردند .

ریئس جمهور آمریکا زمانی از عدم تمایل خود برای کاهش نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان خبر می دهد که قرار بود بر اساس برنامه از پیش تعیین شده  تعداد نیروهای آمریکایی از 9800 تن به 5500 تن تا اواخر سال میلادی جاری کاهش یابد .

اوباما گفت : افغانستان با چالشهای و تهدیدهای داخلی روبروست بنابراین شمار سربازان آمریکایی تا سال 2017  تغییر نمی کند.

بسیار از تحلیل گران در افغانستان معتقدند آمریکا با اشغال 13 ساله خاک افغانستان نه تنها نتوانست تروریستهای تکفیری را در افغانستان شکست دهد بلکه تعمدا هیچ کمکی در تقویت نیروهای ارتش ملی افغانستان برای مبارزه موثر با طالبان انجام نداد .

گفته می شود ارتش افغانستان به دلیل رقابتهای شدید قومی و سیاسی در ساختار آن ، هنوز نتوانسته است به توانایی لازم برای مقابله با تهدید طالبان و دیگر گروههای تروریستی در افغانستان دست یابد .

بسیاری در افغانستان این نوع شکاف در بدنه ارتش و وجود بحرانهای سیاسی در دولت  که در نتیجه به  تضعیف دولت و ارتش منجر شده است را نیز نتیجه اقدامات و دسیسه های قدرتهای غربی و در راس آن آمریکا می دانند تا افغانستان  نتواند به طور موثر با طالبان مبارزه کند و امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند .

 

پایان پیام /

کد خبر 447892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha