۴۰ کشته و زخمی در حملات انتحاری کابل

خبرگزاری شبستان : انفجار انتحاری در یک منطقه حساس در شهر کابل نزدیک به ۴۰  کشته و زخمی بر جای گذاشت . 

به گزارش شبستان از اسلام آباد/  یک عامل انتحاری خودروی بمب گذاری شده خود را در منطقه ای که نهادهای و  ادارات حساس دولتی واقع است منفجر کرد .

در زمان انفجار کارمندان دولتی در حال عزیمت به خانه هایشان بودند 

منابع پلیس کابل اعلام کردند : 8 تن در این انفجار تروریستی کشته و بیش از 30 تن زخمی شدند .

بر اساس خبرهای منتشر شده  ، در بیمارستانهای کابل وضعیت فوق العاده اعلام شده و به دلیل شدت جراحات این انفجار تروریستی ممکن است تلفات جانی افزایش یابد .

یک زن و دو  کودک در میان کشته شدگان هستند . تمامی کشته شدگان و زخمیها را مردم عادی و غیر نظامیان  تشکیل می دهند . با این حال دو تن از نیروهای پلیس نیز به صورت سطحی مجروح شدند .

 هنوز معلوم نیست که هدف بمب گذار چه نهاد و یا چه اشخاصی بوده است اما گفته می شود هدف طالبان از این اقدام تروریستی ایجاد رعب و وحشت در میان مردم بوده است و اینکه دولت هیچ کنترلی بر اوضاع در پایتخت ندارد .  

انفجار کابل زمانی صورت می گیرد که رئیس جمهور آمریکا امروز اعلام کرد که تا آخر سال میلادی جاری قصد کاهش نیروهایش در افغانستان  ندارد .

قرار بود آمریکا تا اخر سال میلادی جاری دو پایگاه هوایی و زمینی خود در دو شهر جلال اباد و قندهار را ببندد اما پس از اعلام انصراف باراک اوبا ، این دو پایگاه تا سال 2017 در کنترل نیروهای آمریکایی خواهد بود .

تحلیل گران سیاسی در افغانستان حضور نیروهای آمریکایی  در افغانستان را عامل افزایش خشونتها و حملات تروریستی در این کشور می دانند .

پایان پیام/

کد خبر 447900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha