جمعیت بانوان فرهیخته، بحث حجاب و عفاف را در اولویت برنامه ها قرار دهند

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: جمعیت بانوان فرهیخته، بحث خانواده، حجاب و عفاف را در اولویت برنامه ها ی خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل، صبح امروز(21خرداد) در دومین نشست تخصصی ارکان اجرایی جمعیت بانوان فرهیخته اردبیل، با اشاره به نصب العین قرار دادن اهداف جمعیت و مطالبات مقام معظم رهبری در مورد بانوان، گفت: قشر عظیمی از زنان دینی که کنار هم و به نام جمعیت فرهیختگان عرصه فرهنگی،دینی فعالیت می کنند، باید بحث خانواده و حجاب و عفاف را در اولویت قرار داده وفعالیت های خود را طبق آن برنامه ریزی کنند.

 

وی به ارائه امکانات به اعضا از قبیل درج مقالات فرهیختگان در روزنامه ها و مجلات و عضویت در کتابخانه های فضای مجازی و.... تاکید کرد و تولید محتوای پربار و مفید برای وب سایت این جمعیت را از فعالیت های مهم این جمعیت عنوان کرد.

 

در ادامه حجت الاسلام بهشتی، معاون فرهنگی و تبلیغی روند کار جمعیت بانوان، فعالیت و تلاش آنها را مثبت ارزیابی کرد و به فعالیت کارگروه ها براساس نیازهای فرهنگی جامعه و اولویت بندی آنها و استعلام از مراکز در خصوص طرح ها اشاره کرد.

 

در ادامه این نشست حقی، دبیر جمعیت بانوان فرهیخته با اشاره به برگزاری نشست کارگروه های تحقیق و پژوهش و برنامه ریزی،گزارشی از روند مباحث کارگروه ها را ارائه کرده و مصوبات نشست مذکور را مواردی از قبیل تعامل با صداوسیما، کاربردی کردن پژوهش های انجام شده، برنامه ریزی فرهنگی دینی کوتاه مدت و بلند مدت، تجمیع مراکز مشاوره های تربیتی،دینی،آموزشی، برگزاری دوره های آموزش خانواده ها، آموزش دختران روستایی در تمام مقاطع تحصیلی،آموزش بهینه استفاده از امکانات رایانه ای، برگزاری مسابقات متعدد اعم از فراخوان مقالات، تزریق فرهنگ حجاب وعفاف(به خواهران وبرادران)، اهمیت دادن به نقش تعلیم وتربیت، بررسی عامل جذب مخاطبین به شبکه های خارجی، آموزش مسائل اخلاق و تحکیم شخصیت توسط معلمان، ترویج فرهنگ قرآنی از طریق استخراج مفاهیم عنوان کرد و گفت: با توجه به راهکارهای مشخص شده توسط اعضاء جمعیت،در نشست های آتی برنامه ریزی جهت اجرای مصوبات مورد نظر انجام می شود.

 

در ادامه هر یک از اعضای جلسه با توجه به موضوعات مطرح شده در جلسه به بحث وتبادل نظر در این خصوص پرداختند.


پایان پیام/

کد خبر 44793

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha