مساجد مروج تفکرات دینی و قرآنی در منطقه خود است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان گفت: هر مسجد به ویژه با برخورداری از وبلاگ و نشریه مروج تفکرات دینی و قرآنی در منطقه خود است.

حسین براتی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در خصوص برگزاری مرحله کشوری جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: امیدواریم این حرکت در جهت ارتقا و معرفی حوزه اطلاع رسانی و رشد و ارتقای نشریات تجربی مساجد مؤثر باشد.

وی افزود: قبل از پیروزی انقلاب بچه های مخلص مساجد بودند که در جهت اطلاع رسانی پیام های امام(ره) که در خصوص وحدت مردم و هدایت جریان انقلاب از خارج از کشور بود، نقش آفرینی می کردند و بعد از انقلاب نیز بسیاری از کسانی که در نشریات و خبرگزاری ها و صدا و سیما فعالیت ها داشتند برخاسته از مساجد و علاقمندان به این حوزه مسجد بودند.

براتی، تصریح کرد: امروزه نشریات و خبرگزاری های بسیاری همچون خبرگزاری شبستان در حوزه مسائل قرآنی و مسجد و اهل بیت علیه السلام فعالیت می کنند و در کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز نشریات تجربی به اطلاع رسانی در این حوزه می پردازند و باید آنها را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه نشریات تجربی ظرفیت بسیار گسترده و وسیعی در حوزه مسجد به ویژه در بخش اطلاع رسانی دینی هستند اضافه کرد: هر مسجد مروج تفکرات دینی و قرآنی در منطقه خود است و نشریات تجربی کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند اخبار حوزه مساجد و فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و دینی را به خوبی اطلاع رسانی کنند.

وی اذعان داشت: فعالیت های کوچک و قطره قطره است که تبدیل به یک جریان اثرگذار مواج می شود و مصداق واقعی آن را می توانیم در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد ببینیم که حرکت های کوچک ولی متعدد تبدیل به حرکت های جریان ساز و مؤثر می شود.

استان خوزستان 22 نشریه را به جشنواره منطقه ای محراب قلم در استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال کرد که از این تعداد سه نشریه «شاهد» از کانون شاهد گتوند و «گلبانگ محراب» از کانون سعادت و نشریه «سفیر نور» از کانون بقیه الله شوش به مرحله کشوری راه یافتند.

مرحله کشوری هفتمین جشنواره نشریات تجربی و وبلاگ نویسی با عنوان محراب قلم  از 19فروردین سال 94به مدت سه روز تا بیست و یکم این ماه در خمین شهر آفتاب برگزار می شود و در این جشنواره برگزیدگان مرحله منطقه ای شامل اعضای هیات تحریریه و مسئولان نشریات تجربی و وبلاگ نویسان، شرکت دارند.

پایان پیام/

کد خبر 449026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha