ترویج اندیشه های شهید آوینی در راس برنامه های فرهنگی روز هنر اسلامی باشد

خبرگزاری شبستان: مدیر حوزه هنری استان ایلام بر ضرورت تبیین اندیشه ها و دیدگاه های شهید مرتضی آوینی در برنامه ها و فعالیت های روز هنر اسلامی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمدعلی قاسمی، مدیر حوزه هنری استان ایلام، صبح امروز(18 فروردین) در نشست هماهنگی گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی در این استان، اظهار کرد: هفته هنر اسلامی از 21 تا 29 فروردین سال جاری برگزار می شود.

 

 وی، با بیان اینکه شهید مرتضی آوینی دین بزرگی بر گردن اهالی فرهنگ و هنر دارد، افزود: در برنامه ها و فعالیت های این هفته باید تلاش کرد تا در زمینه نظریه پردازی و حوزه تولید در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی و تبیین اندیشه های شهید آوینی تلاش کرد.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام، ابراز کرد: در اجرای برنامه های فرهنگی باید از اجرای برنامه های کلیشه ای و تکراری خودداری کرد و باید برنامه هایی را اجرا کرد که دارای خصوصیت تنوع و تازگی بوده و ویژگی موضوع هنر انقلاب اسلامی را در خود داشته باشد.

 

قاسمی، با اشاره به اینکه در این هفته برنامه های متنوعی با همکاری دستگاه های فرهنگی استان و از جمله حوزه هنری استان برگزار می شود، گفت: اجرای تئاتر با موضوع اندیشه های شهید آوینی در دانشگاه آزاد ایلام، برگزاری مراسم روز گرامی داشت هنر انقلاب اسلامی  و برگزاری نمایشگاه آثار هنری هنرمندان استان و برگزاری کارگاه زنده هنری از برنامه های این هفته است.

 

وی، با بیان اینکه حوزه هنری بر اساس وظیفه ذاتی خود برنامه های فرهنگی و هنری به همین مناسبت در استان اجرا می کند، افزود: نیاز است که امروز جوانان و نسل جوان با اندیشه ها و دیدگاه های شهید مرتضی آوینی به عنوان یک هنرمند انقلابی و اسلامی بیش از گذشته آشنا شده و باید تلاش کرد که در این راستا با همکاری دستگاه های فرهنگی گام برداریم.

 

مدیر حوزه هنری استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از اموزه های دینی و اسلامی زمینه ترویج فرهنگ و هنر اسلامی را فراهم کرد و در این زمینه همکاری و همیاری رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز ایلام ضروری است.

 

پایان پیام/

کد خبر 449336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha