تجلیل از هنرمندان بسیجی در ایلام

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام از برگزاری آیین تجلیل از حدود ۲۰ هنرمند بسیجی در عرصه های مختلف هنری این استان همزمان با گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، محمود علی پور، مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، صبح امروز(18 فروردین) در نشست هماهنگی برگزاری مراسم روز هنر انقلاب اسلامی این استان، اظهار کرد: کلیپی از زندگی نامه شهید آوینی تهیه شده که در مراسم گرامی داشت روز هنر انقلاب اسلامی پخش می شود.

 

وی، با بیان اینکه 21 فروردین سالروز شهادت شهید آوینی و روز هنر اسلامی و همچنین روز بسیج هنرمندان است، تصریح کرد: در این روز برنامه های متنوع فرهنگی در راستای ترویج و اشاعه هنر اسلامی بر اساس آموزه های انقلابی و اسلامی در سطح استان ایلام به همت بسیج هنرمندان برگزار می شود.

 

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، یادآور شد: از سخنرانان کشوری و گروه روایت فتح برای حضور در این مراسم دعوت شده که تاثیر به سزایی در راستای آشنایی هر چه بیشتر اقشار مختلف هنرمندان استان با اندیشه های و دیدگاه های شهید مرتضی آوینی خواهد داشت.

 

علی پور، ابراز کرد: سخنران ویژه این مراسم دکتر بهروز سپید نامه از هنرمندان و اساتید دانشگاه استان در خصوص اهمیت هنر اسلامی خواهد بود و همچنین نظیر چنین مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز هنر اسلامی در کانون های بسیج سایر شهرستان های استان برگزار می شود.

 

وی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست، تصریح کرد: هنرمندان نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ اسلامی از طریق تولید آثار فاخر هنری دارند و این امر بر رسالت و وظیفه هنرمندان می افزاید.

 

مسئول بسیج هنرمندان استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: پیامی که یک اثر هنری می تواند داشته باشد، گاها صدها سخنرانی و همایش نمی تواند داشته باشد و زبان هنر تاثیرگذارترین ابزار برای انتقال اندیشه و فرهنگ اسلامی است که شهید آوینی، اهمیت آن را به طور خاص درک و در این زمینه آثار بسیار زیاد تولید کرده که می تواند راهگشای هنرمندان فعال در این عرصه باشد.

 

پایان پیام/

کد خبر 449350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha