از برگزاری مسابقات بین المللی قرآن تا ترویج تلاوت احسن

خبرگزاری شبستان: سیف گفت: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن طی سالیان اخیر آنطور که باید اثر داشته باشد اثرگذارنبوده است و مهم ترین هدف آن ترویج تلاوت احسن است.

سید مهدی سیف، داور بین المللی قرآن با اشاره به تأثیرات برگزاری رقابت های بین المللی قرآن به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت:  برگزاری مسابقات بین المللی قرآن طی سالیان اخیر آنطور که باید اثر داشته باشد اثرگذارنبوده است به هر حال برگزاری این رقابتها اهداف مهمی را دنبال می کرد که مهمترین آن ترویج و توسعه قرائت احسن است.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به قرآن کریم که طبق نص آیات الهی قران را احسن الحدیث معرفی می کند، شایسته است تلاوت آن نیز به بهترین نحو اجرا شود و این مسابقات آنطور که باید در زمینه تربیت قاریان متخصص  نتیجه مطلوب را به دست نیاورد.لذا باید مجریان و برنامه ریزان طوری  مسابقات بین المللی  را برگزار کنند تا این هدف محقق شود.

سیف تصریح کرد:  مسابقات بین المللی قرآن از مرحله شهرستانی شروع می شود و باید تمام این بخش ها را به خوبی رصد و نواقص کار را برطرف کنیم. متاسفانه گاهی مجریان این رقابتها به دلیل آنکه نگاه تخصصی قرآنی ندارند نمی توانند آن طور که شایسته و بایسته است این رقابتها را برگزار کنند.

 

وی افزود: آیین نامه مسابقات قطعاً نیازمند تغییر و بازنگری است در عین حال این آیین نامه به صورت دقیق تمام موارد را در نظر گرفته و دارای نکات مثبت فراوانی است اما در حال حاضر نیازمند تبیین آیین نامه اجرایی و آیین نامه داوری هستیم.

 

داور بین المللی قران خاطرنشان کرد: مسابقات بین المللی قرآن نه تنها در بین جوامع داخلی بلکه در بین سایر کشورهای مسلمان تاثیرات سازنده ای  داشته است البته خوب نیست که دائم از خودمان تعریف کنیم و باید با رصد دقیق این رقابتها نواقص کار را احصاء تا تمام زحماتی که برای برگزاری چنین همایش معظم قرآنی کشیده می شود به نتیجه رسد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 450581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha