موسسه مهد قرآن پیشگام در اجرای طرح آموزش جامع قرآن کریم

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت علمی موسسه مهد قرآن کریم با بیان اینکه موسسه در صدد است پایه آموزش خود را بر اساس آموزش جامع قرآن قرار دهد گفت: این موسسه طرح آموزش جامع قرآن کریم را آرام آرام جایگزین روش های قبلی خود خواهد کرد.

سید مهدی سیف، عضو هیئت علمی موسسه مهد قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به تعریفی از آموزش جامع قرآن کریم گفت: آموزش جامع قرآن کریم در حیطه آموزش عمومی قرآن در سطح جامعه در نظر گرفته می شود به این معنی که سطحی از قرائت، حفظ و درک و فهم قرآن کریم با هم آموزش داده شود.

وی ادامه داد: بر این اساس در آموزش عمومی قرآن به علاقه مندان سعی کنیم آنچه از قرائت قرآن ضروری است به همراه سطحی نسبی از حفظ قرآن کریم ارائه شود به طوریکه پیام ها، ضرب المثل ها و شعارهای قرآنی از نظر کمیت و کیفیت در میان مردم جاری و ساری شود همچنین درک و فهم و تدبر در قرآن نیز در یک نسبت مناسب برای عموم مردم تعریف گردد.

سیف با بیان اینکه بر اساس این آموزش هر فرد در مورد آیاتی که آموزش می بیند همزمان قرائت، حفظ و درک و فهم را فرا می گیرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبنای فعالیت  موسسه مهد قرآن کریم بر محور حفظ قرآن کریم قرار دارد این موسسه طرح آموزش جامع قرآن کریم را آرام آرام جایگزین روش های قبلی خود خواهد کرد.

این فعال جامعه قرآنی با بیان اینکه موسسه مهد قرآن در صدد است پایه آموزش خود را بر اساس آموزش جامع قرآن قرار دهد، اظهار داشت: همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی و موسسات قرآنی جهت اجرای طرح آموزش جامع قرآن کریم ضروری است در این راستا موسسات قرآنی مردمی پیشگام در اجرای این طرح می باشند.

وی با بیان اینکه طرح آموزش جامع قرآن کریم باید تبدیل به فرهنگ و رویکرد توسعه قرآن قرار گیرد، اظهار کرد: برای خروج از وضع نابسامان جامعه و تعامل جدی تر با علاقه مندان قرآنی ضروری به نظر می رسد روند اجرای این طرح جدی تر و اصولی تر مورد توجه قرار گرفته و توسعه یابد.

کد خبر 569237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha