خدا باوری و ارزش های انقلاب محور فعالیت هنرمند انقلابی است

خبرگزاری شبستان: مسئول بسیج هنرمندان لرستان، محور هنر انقلابی را حقیقت خواند و گفت: باید هنر انقلابی به نسل های جدید انقلاب انتقال یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فریبرز حاتمی، مسئول بسیج هنرمندان استان لرستان شب گذشته(24 فروردین) در جمع خبرنگاران در خرم آباد، اظهار کرد: هنرانقلابی، متعهدانه و دربرگیرنده واقعیت های اجتماعی است.

وی افزود: هنری انقلابی است که بر محور دین باوری، تعهد، اعتقاد، خداباوری و ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

حاتمی، با بیان اینکه هنر انقلابی از دوران پر افتخار دفاع مقدس الهام می گیرد، اظهار داشت: جهت صیانت از هنر انقلابی باید تلاش شود، این هنر ارزشمند به نسل های جدید انقلاب نیز منتقل شود.

این مقام مسئول، ابراز کرد: محور هنر انقلابی حقیقت است و نگرش آن حقیقی بودن هنر است.

وی ادامه داد: با بیان اینکه هنر انقلابی برای رسیدن روح انسان به حقیقت است، خاطرنشان کرد:  اگر محصول هنری زمینه رستگاری و سعادت انسان را مهیا نکند نمی ‌توان آن ‌را هنر متعهدانه خواند.

حاتمی همچنین با برشمردن، ویژگی های هنرمندان متعهد و انقلابی، بیان کرد: هنرمند متعهد با تعهد به محیط اطراف خود توجه می کند.

وی، شهید آوینی را نمونه یک هنرمند متعهد انقلابی خواند و اذعان داشت: این شهید گرانقدر توجه خاصی به محیط اطراف خود داشت.

حاتمی ادامه داد: شهید آوینی اعتقادی داشت که مبنای جامعه‌شناسی داشت که ناشی از شناخت او از محیط پیرامونش بوده است.

وی با تاکید بر الگو گیری هنرمندان از شهید آوینی، خاطرنشان کرد: اگر یک هنرمند نسبت به محیط پیرامون خود نگرش دردمندانه نداشته باشد و فقط به جنبه تزئینی آن توجه کند، نمی‌تواند تأثیر قابل توجهی در محیط اطراف خود داشته باشد.

مسئول بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(علیه السلام) استان لرستان، ابراز کرد: همچنین اگر یک هنرمند، قالب ذهنی تهذیب شده داشته باشد محصول هنری که تولید می‌ کند می‌ تواند قابل قبول و مناسب حال جامعه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب جهت انقال هنر متعهد و انقلابی به نسل های آینده، گفت: هنرمندان نیز در انتقال هنر متعهدانه و انقلابی به نسل های آینده نقش ویژه ای دارند.

حاتمی، با بیان اینکه هنرمند انقلابی به دین پایبند است، خاطرنشان کرد: یک هنرمند متعهد و انقلابی هنر را خاص یک طبقه نمی‌داند و کل جامعه را به‌عنوان جامعه هدف در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه هنرمند انقلابی به دین پایبند است و از سیاه‌نمایی پرهیز می‌کند، عنوان کرد: برخی آثار تولیدی هستند که روح جامعه و غرور ملی را خدشه‌دار می‌کنند و یا در جامعه یأس و ناامیدی ایجاد می‌کنند که هنرمند انقلابی در مقابل تولید چنین آثاری موضع‌گیری می‌کند.

فیلم زندگی نامه شهدای هنرمند لرستان تهیه شده است

حاتمی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هنرمند لرستان، افزود: زندگی سه شهید هنرمند لرستانی؛ حجت‌الله یخچالی، حیدری و صارمی به‌صورت فیلم تهیه شده است.

وی افزود: فیلم زندگی شهید یخچالی که به‌عنوان شهید شاخص حوزه فیلم کشور معرفی شده است.

پایان پیام/

کد خبر 450966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha