برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان «انارستان زخم» در یزد 

خبرگزاری شبستان: مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان یزد با اشاره به توجه به دفاع مقدس در ادبیات گفت: جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان «انارستان زخم» در یزد برگزار می شود.

عالیه محرابی، مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان یزد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، گفت: یکی از موضوعات مهم در جامعه اسلامی و به خصوص کشورمان توجه به دفاع مقدس در بخش های مختلف از جمله شعر و ادبیات است.

وی افزود: در این راستا ما در استان یزد جشنواره هایی از جمله جشنواره شعر با موضوعاتی نظیر تکریم شهدا، خانواده شهدا، حماسه جانبازان، شهدای مفقودالاثر، شهدای گمنام برگزار می کنیم که در این دوره نیز جشنواره شعر دفاع مقدس، ششمین دوره خود در استان یزد را با عنوان «انارستان زخم» برگزار می‌کند.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان استان یزد خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما در این جشنواره شناسایی توانایی ها در راستای دفاع مقدس است که امیدواریم همچون گذشته ایم استعدادها شناسایی شوند.

محرابی خاطرنشان کرد: این جشنواره با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد و بسیج هنرمندان یزد برگزار می شود و نگاهی ویژه به آثاری با موضوع شهدای استان یزد و نقش رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی تحمیلی دارد.

وی افزود: موضوعات این جشنواره شامل دفاع مقدس در آیینه عاشورا، ارتباط بین دفاع مقدس و حادثه عاشورا، نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس در قالب مادران و همسران شهدا، جانبازان و آزادگان، نقش زنان در تدارکات پشت جبهه، عفاف و حجاب زنان پیام خون شهدا، مقاومت ملل و بیداری اسلامی، مقاومت فلسطین، استکبارستیزی، مقاومت مردم یمن، جنگ نرم است که علاقمندان می توانند آثار خود را با این موضوعات به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر علمی ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان یزد گفت: آخرین مهلت تعیین شده برای ارسال آثار شاعران تا 10 مرداد ماه است که علاقمندان می‌توانند آثار و سروده‌های خود را از طریق رایانامه ANARESTANEZAKHM@GMAIL.COM به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

محرابی در پایان گفت:: شاعران و علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری جشنواره شعر دفاع مقدس با عنوان «انارستان زخم» به سایت http://khatshekanan.ir/ مراجعه کنند.

پایان پیام/

 

کد خبر 472552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha