مجلس خبرگان در فتنه 88 نشان داد در دفاع از ولایت ثابت قدم است

آیت الله کعبی، مجلس خبرگان رهبری را مجلسی فتنه شناس و هوشمند و در دفاع و صیانت از ولایت فقیه ثابت قدم دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، آیت‌الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبر ی، امروز(20 آذر) در همایش بزرگ ولایت فقیه، استمرار حرکت انبیاء که در اهواز برگزار شد، با اشاره به جایگاه مهم مجلس خبرگان رهبری در دفاع از ولایت فقیه، گفت: مجلس خبرگان رهبری پس از آنکه که ولی فقیه را کشف و تعیین می کند، موظف به حمایت، دفاع و صیانت از آن ولی فقیه و معتقد به ولایت آن است.

 

وی اضافه کرد: مجلس خبرگان همواره عملکرد ولی فقیه را رصد کرده و آن را به اطلاع مردم می رساند و خوشبختانه تاکنون به این رسالت خود به خوبی عمل کرده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود مسأله ولایت فقیه را ذو ابعاد خواند و اظهار داشت: مسأله ولایت فقیه، مساله‌ای اعتقادی، کلامی، فقهی، حقوقی، سیاسی، اجتماعی، تربیتی، اخلاقی و مدیریتی است که در حوزه بسیاری از علوم انسانی معاصر می‌گنجد و امروز شاهد هستیم که نظریه ولایت فقیه به عنوان نظریه‌ای رقیب برای نظریه‌های مادی مطرح است.

 

وی تصیح کرد: آثار و برکات اعتقاد به نظریه ولایت فقیه را برشمرد و یاد آور شد: نظریه ولایت فقیه برای حل مشکلات انسان معاصر، ایمان، علم، معنویت و همه فضائل انسانی را گرد آوری می کند و صلح و امنیت جامعه جهانی را محقق می کند.

 

آیت الله کعبی، بر بررسی نظریه ولایت فقیه در بعد جهانی تاکید کرد و ادامه داد: باوجود همه تلاش‌ها و توطئه‌های داخلی و خارجی، نظریه ولایت فقیه توانسته به عنوان نظریه‌ای پیشگام، ادبیات جدیدی را در علوم اجتماعی، سیاسی و انسانی و همچنین روابط بین الملل ایجاد کند؛ بنابراین باید نظریه ولایت فقیه در بعد جهانی را به بحث و گفت و گو نشست.

 

وی خاطر نشان کرد: تنها با گذشت سه دهه از عملی کردن حضور نظریه ولایت فقیه در جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر شاهد دستاوردهای بی نظیر این سه دهه پرافتخار هستیم که به هیچ وجه با هشت قرن تمدن غرب قابل مقایسه نیست.

 

وی مبنای نظریه ولایت فقیه را علم و معرفت دانست و اذعان داشت: نظریه ولایت فقیه بر مبنای علم و معرفت شکل گرفته و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توانسته با اجرایی کردن همین نظریه به قدرتی ایدئولوژیک و معرفتی در منطقه تبدیل شود که مدیریت ولایت فقیه در این رابطه نقش اصلی را ایفا می کند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، نظام کارآمد جمهوری اسلامی ایران را حاصل نظریه ولایت فقیه خواند و اظهار کرد: با و جود اینکه از دل نظریه ولایت فقیه یک نظام کارآمد بیرون آمد و همچنین باوجود توفیقات بسیار این نظریه در صحنه روابط بین الملل، برخی تلاش می‌کنند با ایجاد شبهات و طرح سوالات متعدد و مقایسه های عقیم و خلط مبحث کانون اصلی اقتدار اسلام در عصر غیبت یعنی ولایت فقیه، را آماج حملات دشمنان اسلام و نظریه پردازان غربی قرار دهند.

 

وی با باز تعریف واژه های حکومت و ولایت فقیه، خاطر نشان کرد: برخی افراد میان دو مفهوم دولت و حکومت و واژه ولایت فقیه خلط مبحث می‌کنند در پاسخ به آنها باید گفت که واژه‌های دولت، حکومت و ولایت فقیه مترادف نیستند و برخی می‌گویند ولایت مطلقه به معنی دولت مطلقه است و این به معنی پادشاهی است که این نظریه با نظریه اصیل ولایت فقیه سخت منافات دارد.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 4511

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha