عصر شعر شاعران فارس و قم برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نخستین عصر شعر مشترک شاعران فارس و قم که در حوزه هنری فارس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، مهدی نجابت، سرپرست حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس امروز (25فروردین) در جمع خبرنگاران در حاشیه نخستین عصر شعر مشترک شاعران فارس و قم که در حوزه هنری فارس برگزار شد، گفت: در این مراسم 120 نفر از شاعران فارس و قم حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در این نشست ها که با حضور شاعران و طنزپردازان استان قم و فارس برگزار شد، شعرا به شعر خوانی و ارائه دیدگاه و تبادل نظر در خصوص نحوه اداره انجمن ها می پردازند، اظهار داشت: برای شعرای قمی بازدید از اماکن زیارتی و سیاحتی شهر شیراز نیز در نظر گرفته شده است.

 

نجابت با یادآوری این مطلب که انتخاب قالب شعر توسط شعرای حاضر آزاد است و تنها نمی توانند به شعر کودک و نوجوان ورود پیدا کنند، اضافه کرد: قمی ها اولین گروهی هستند که در شیراز حضور می یابند، سال گذشته بیشتر سفرها درون استانی بود و ما قصد داریم برای تبادل نظر شاعران را به استان های دیگر اعزام کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه سلسله برنامه های هنرمندان در دستور برنامه های حوزه هنری هست، افزود: پیش از این شعرای شیرازی طی طرح «جاده ابریشم» از شیراز به مشهد رفتند و از چند استان دیگر بازدید و با شاعران آن مناطق تبادل نظر کردند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شعرای استان قم که امروز (25فروردین) وارد شیراز شده اند تا به مدت 2 روز در این شهر حضور خواهند داشت، اظهار داشت: اشعار نشست های این روز در سایت های حوزه هنری استان فارس و قم درج می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 451193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha