دین اسلام حد و مرز ندارد/امروز شناخت و شناساندن دین اسلام با تمام ابعاد یک وظیفه مهم است

خبرگزاری شبستان: مرجع تقلید شیعیان با بیان این که در اسلام، مرزها مطرح نیست، گفت: امروز، کشور عربستان به بحرین و یمن حمله می‌کند و زمانی که ما شکایت می‌کنیم، آن را مداخله می‌دانند، در حالی که دین اسلام، حد و مرز ندارد و همه مسلمانان جهان وظیفه دارند که برای کمک به مظلومین در برابر ظالمین قیام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان امروز (27 فروردین) در دیدار مسئولین اعتکاف سراسر کشور از مراکز استان ها عنوان کرد: اعتکاف فرصت مهمی است که از این فرصت باید استفاده های دینی و فرهنگی کرد.

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: امروز، بیشتر افرادی که در مراسم اعتکاف شرکت می کنند، جوانان هستند، بنابراین لازم است با توجه به موقعیت و شخصیت جوانان با آنان ارتباط داشته باشیم.

 

وی با بیان این که اسلام به جوانان اهمیت زیادی می دهد، گفت: پیامبر اسلام (ص) در حدیثی می فرماید: «توصیه می کنم نسبت به جوانان نظر مساعد داشته باشید، چون دل های رقیق تری دارند و انعطاف پذیرتر هستند و حرف حق را بهتر قبول می کنند، زمانی که خداوند مرا به پیامبری مبعوث کرد، جوانان با من پیمان همکاری بستند، اما اکثر پیرها با من مخالفت کردند».

 

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که پیامبر اسلام(ص)، کارهای مهم رابه جوانان می سپرد، ابراز کرد: جوانان دیروز که در طول 8 سال دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشتند، وصیت نامه های ارزشمندی به جای گذاشته اند و مسئولین اعتکاف می توانند مطالب وصیت نامه شهداء را به جوانانی که در اعتکاف شرکت می کنند، بازگو کنند.

 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: شهداء در وصیت نامه های خود به جوانان توصیه می کنند که صحنه نماز جمعه را خالی نگذارند و تربیت شدگان صحنه اعتکاف همان تربیت شدگان صحنه نماز جمعه هستند.

 

وی تأکید کرد: دنیای امروز با خلأیی مواجه است و آن خلأ، دین اسلام است، متأسفانه دین اسلام به معنای معنویت و اخلاق در دنیا حاکم نیست و بسیاری از افراد دنیا از محتوای صحیح اسلام بی اطلاع هستند.

 

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که امروز شناخت دین اسلام با تمام ابعاد و شناساندن آن به جامعه یک وظیفه مهم است، گفت: همه مسلمانان وظیفه دارند که ابتدا دین اسلام را با تمام ابعاد بشناسند و سپس اسلام را با تمام ابعاد به دنیا بشناسانند.

 

آیت الله نوری همدانی با بیان این که اسلام، پاسخگوی همه مشکلات است، عنوان کرد: در طول تاریخ دشمنان اسلام دین اسلام را به حاشیه راندند و به اسلام تهمت های ناروا زدند، اما ما طرفدار اسلامی هستیم که انقلاب را به وجود آورد.

 

وی با بیان این که در اسلام، مرزها مطرح نیست، تصریح کرد: امروز، کشور عربستان به بحرین و یمن که جزء کشورهای اسلامی است حمله می کند و زمانی که ما شکایت می کنیم، آن را مداخله می دانند در حالی که دین اسلام، حد و مرز ندارد و همه مسلمانان جهان وظیفه دارند که برای کمک به مظلومین در برابر ظالمین قیام کنند.

 

مرجع تقلید شیعیان با بیان این که ما باید دین اسلام را به دنیا معرفی کنیم گفت: معارف اسلام دارای 10 باب از جمله معارف اعتقادی اسلامی، عبادی، اخلاقی، اقتصادی، مدنی، فرهنگی، سیاسی، حکومتی، قضایی و معارف جهادی است و هر چه اطلاعات ما از دین کامل تر باشد، بهتر می توانیم آن را به دنیا معرفی کنیم.

 

آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: هدف جوانان از رفتن به مراسم اعتکاف، ارتباط بیشتر با خداوند است، بنابراین افرادی که مدیریت اعتکاف را به عهده دارند، به گونه ای برنامه ریزی داشته باشند که تمام وقت جوانان را در این مراسم نگیرند و برنامه ها به صورت قرآن و دعا باشد.

 

وی با اشاره به این که امروز در زمان خاصی به سر می بریم، بیان کرد: امروز انسان عاقل کسی است که حوادث زمان، اهل زمان، دوستان و دشمنان زمان، رخدادهای زمان خود را بشناسد و حوادث زمان را ارزیابی و ریشه یابی کند.

 

مرجع تقلید شیعیان در پایان گفت: همه ما وظیفه داریم که ارکان انقلاب، اهداف انقلاب، برکات و آثار انقلاب و همچنین آسیب ها و آفاتی که انقلاب را تهدید می کند بشناسیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 451633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha