طرحی برای تعویق ادغام وزارتخانه ها

بیش از 200 نفر از نمایندگان طرحی را آماده کرده‌اند مبنی بر اینکه دو سال طرح ادغام وزارتخانه‌ها به عقب بیافتد.در صورت تصویب این طرح دولت بحث ادغام وزارتخانه‌هایی که تاکنون انجام داده است را باید کنسل کند .

جواد جهانگیرزاده، نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی پیرامون طرح نمایندگان برای اصلاح ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه به خبرنگار شبستان گفت: بیش از 200 نفر از نمایندگان طرحی را آماده کرده‌اند مبنی بر اینکه دو سال طرح ادغام وزارتخانه‌ها به عقب بیافتد.

 

وی اظهار کرد: چون در ماده 53 دو سال اول برنامه برای این کار پیش‌بینی شده است لذا در این طرح پیشنهاد شده است که در سال اول و دوم دولت بحث ادغام‌ها را انجام ندهد و با آوردن لایحه‌ای و ارایه آن به مجلس بحث ادغام‌ها در سال‌های چهارم و پنجم برنامه پنجم توسعه صورت گیرد.

 

جهانگیرزاده تأکید کرد: برای اینکه از این فضای فعلی خارج شویم این طرح، طرح مناسبی است که خوشبختانه با قید دوفوریت با امضای بالای نمایندگان در مجلس طرح خواهد شد.

 

نماینده ارومیه تصریح کرد: چون این طرح برنامه را عوض می‌کند لذا نیاز به دوسوم آرای نمایندگان دارد.

 

وی تأکید کرد: مجلس با آوردن این طرح از اختیارات خود در این حوزه استفاده می‌کند تا بتواند فضای فعلی را تا حدودی سروسامان دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این طرح دولت بحث ادغام وزارتخانه‌هایی که تاکنون انجام داده است را باید کنسل کند و این وزارتخانه‌ها در جای خود باقی بماند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 45193

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha