کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های امن کشور است

خبرگزاری شبستان: رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که امنیت پایدار زمینه رشد، ترقی و توسعه همه جانبه استان و کشور را فراهم می کند، افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های امن کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی جمادی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد امروز (29 فروردین) در نشست تکریم و معارفه رئیس بازرسی این استان، گفت: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 11 حوزه قضایی فعال است و یک حوزه هم در هفته قوه قضائیه یا نیمه اول امسال به حوزه قضائی استان اضافه می شود.

 

وی افزود: با توجه به همدلی و همکاری خاصی که بین اعضای شورای تامین، دادگستری و مجموعه شورای قضایی استان وجود دارد، کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های امن کشور است.

 

وی هدف اصلی دستگاه قضا را برقراری امنیت و مخصوصا امنیت پایدار دانست و اظهار داشت: امنیت پایدار می تواند زمینه رشد، ترقی و توسعه همه جانبه استان و در مجموع کشور را فراهم کند.

 

این مسئول قضایی بیان داشت: وقتی بحث امنیت پیش کشیده می شود موضوع پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار مجموعه های استان به خصوص شورای قضایی و تامین استان قرار می گیرد.

 

جمادی با بیان این که در زمینه رشد جرائم در استان عدد کمتر از 10 درصد و حدود 6 درصد افزایش پرونده را نسبت به سال قبل داشتیم، عنوان کرد: در زمینه رسیدگی نیز به نحوی عمل شد که کمترین پرونده ها را در حال حاضر در دادسراهای عمومی و انقلاب استان داریم و در این زمینه رتبه دوم کشوری در سال 93 کسب شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به پیشگیری از وقوع جرم می طلبد که همه دست به دست هم داده و خوشبختانه در این زمینه کارهای خوبی در استان صورت گرفته است.

 

رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که استان کمترین جرایم خشن را دارد، افزود: اگر موضوعی ضروری پیش می آمد مطابق با اصل 156 قانون اساسی تلاش کردیم به نحوی عمل شود که در استان پیشگیری از وقوع جرم کاسته و جامعه ای امن داشته باشیم.

 

جمادی اظهار داشت: در زمینه نظارت بر حسن اجرای امور خوشبختانه در اداره کل بازرسی استان کارهای خوبی صورت گرفته و ادامه دارد و امیدواریم با توجه به فضای همدلی ایجاد شده، شاهد افزایش بهره وری و کارآیی ادارات استان باشیم.

 

وی با بیان این که دستگاه قضایی در کنار ادارات بوده و مجموعه ادارات نیز در خدمت شریف استان کهگیلویه و بویراحمد هستند، گفت: کارهای خوبی در حال انجام است و نیاز داریم با توجه به نوپا بودن اداره کل بازرسی استان، کمک های لازم از طرف مرکز صورت گیرد.

 

مهرداد کرمی، رئیس بازرسی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست، گفت: در این استان روحیه تعامل، همیاری و همکاری بین تمام مدیران ادارات برقرار است و سازمان بازرسی بر حسب وظیفه نظارتی خود که نظارت بر حسن اجرای قوانین است تلاش می کند.

 

کریمی افزود: هدف اصلی اصلاح امور است که باید انجام شود و پیشگیری از وقوع تخلف و جرم باید صورت گیرد تا کار به تشکیل پرونده و محاکم قضایی کمتر کشیده شود.

 

وی گفت: در این راستا استاندار به عنوان سکاندار سیاسی و اجرایی استان و رئیس کل دادگستری و مجموعه دستگاه قضایی استان همکاری خوبی داشته و دارند.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 451989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha