۸۲ کتابخانه مخزن دار درکانون های مساجد استان سمنان فعالیت دارند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان از فعالیت ۸۲ کتابخانه درکانون های مساجد این استان خبرداد.

حجت الاسلام محمدرضا حدادیان در گفتگو با خبرنگار شبستان در سمنان، با اشاره به فعالیت کتابخانه های کانون مساجد استان سمنان اظهار داشت: 58 کتابخانه مخزن دارکانون مساجد شهری و 24 کتابخانه مساجد روستایی دراستان سمنان به علاقمندان خدمات ارائه می دهند.

 

وی تصریح کرد: از این تعداد کتابخانه های کانون مساجد 12 کتابخانه در شهرستان سمنان، 11 کتابخانه در گرمسار، چهار کتابخانه در آرادان، چهار کتابخانه در سرخه، هشت کتابخانه درمهدیشهر، 23 کتابخانه در دامغان، 15 کتابخانه در شاهرود و پنج کتابخانه در میامی فعالیت دارند.

 

حدادیان تعداد اعضای کتابخانه های کانون مساجد استان سمنان را 17 هزار و 28 نفر ذکر کرد و ادامه داد: 235 هزار و 404 عدد کتاب در کتابخانه های کانون مساجد استان سمنان وجود دارد.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه 76 کتابخانه باز نیز درکانون های مساجد استان سمنان فعالیت دارند گفت: از این تعداد 53 باب شهری و 23 باب روستایی است.

 

به گفته مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان 35 کتابخانه کانون های این استان دارای مجوز هستند.

 

وی با تاکید بر اینکه کتابخوانی در جامعه باید تبدیل به یک فرهنگ و جزیی از زندگی مردم شود، یادآور شد: ائمه جمعه و جماعت بهترین مبلغ برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی هستند.

 

پایان پیام/

کد خبر 453495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha