اعتکاف یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با جنگ نرم است

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اعتکاف یکی از مهمترین ابزارها و شیوه هایی است که می توان در مقابله با جنگ نرم از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین جواد نجفی، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هرساله با برگزاری مراسم پرفیض اعتکاف شاهد حضور پرنگ مردم در مساجد هستیم که این خود یک ظرفیت بسیار قابل توجه محسوب می شود.

 

وی با بیان اینکه اعتکاف یکی از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم کشور مان با مفهوم اعتکاف آشنا نبوده و این مراسم معنوی فقط در قم با حضور تعدادی از طلاب برگزار می شد.

 

حجت الاسلام نجفی اظهارداشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای بسیار مهم و فراوانی در زمینه های  فرهنگی و معنوی به دست آمده است که بحث اعتکاف یکی از موارد است که در این راستا هرساله چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی شاهد پیشرفت آن هستیم.

 

وی با اشاره به هجمه های دشمن در عرصه فرهنگی، تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران برای تخریب و تضعیف باورهای دینی جامعه به ویژه جوانان متحمل هزینه های بسیاری می شوند و تلاش دارند تا نظام الهی ما که قوام این نظام جوانان و باور های دینی آنان است را از پای در آورند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: اعتکاف یکی از مهمترین ابزارها و شیوه هایی است که می توان در مقابله با جنگ نرم از آن استفاده کرد چرا که در این مراسم معنوی انسان معتکف در مسجد با برنامه های ویژه اعتکاف همچون اقامه نماز جماعت، روزه، دعا، نیایش و استغفار خود را به خداوند متعال نزدیک تر می کند.

 

وی، ماحصل اعتکاف را تقویت تقوا و باورهای دینی دانست و افزود: برگزاری این گونه مراسمات در سطح جامعه باعث خنثی شدن توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی ایران خواهد شد که برهمین اساس هرساله مراسم معنوی اعتکاف در سطح کشور با حضور بسیار گسترده جوانان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام نجفی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف از روز 13 رجب مصادف با ولادت حضرت علی (علیه السلام) شروع می شود، اظهارداشت: در همین راستا اعزام مبلغ و امام جماعت برای اقامه نماز و بیان احکام اعتکاف، برگزاری حلقه های معرفتی و گفتمان های دینی جهت پاسخگویی به شبهات جوانان را خواهیم داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: در ایام اعتکاف میلاد امیر المومنین حضرت علی (علیه السلام) را خواهیم داشت  که در همین راستا در تمامی مساجاد و هیئات مذهبی جشن میلاد برگزار خواهد شد.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: آخرین روز اعتکاف 15 رجب همزمان با وفات حضرت زینب(سلام الله علیها) است که ویژه برنامه سوگواره این حضرت، و دعای ام داوود  در سراسر مساجد برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مراسم اعتکاف در سال گذشته در 146 مسجد استان برگزار شد، گفت: طی آمار های به دست آماده سال گذشته 13  هزار و 346 نفر در مساجد معتکف شدند که از این تعداد 10 هزار و 39 نفر بانوان و سه هزار و 307 نفر برادران بودند.

 

حجت الاسلام نجفی یادآور شد: در سال گذشته حدود 75 درصد از معتکفین بانوان، 45 در صد روستاییان، 50 درصد معتکفین دارای تحصیلات با لای دیپلم و بالاتر بودند که 30 درصد آنان را دانش آموزان، دانشجویان و طلاب تشکیل می دادند و طی آمار به دست آماده از این تعداد معتکفین 26 درصد آنان از افرادذی بودند که برای اولین بار در این مراسم شرکت کرده بودند و 61 درصد از شرکت کنندگان جوانان زیر 30 سال را تشکیل می دادند.

 

وی یادآورشد: در سال گذشته تعداد 30 روحانی بومی و اعزامی به صورت ویژه در برای اجرای مراسم اعتکاف در سطح استان فعالیت کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 453715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha