برنامه های قرآنی در مراسم اعتکاف افزایش می یابد

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد، اعتکاف را در افزایش وحدت و همدلی بین مسلمانان موثر خواند و گفت: امسال تلاش می شود برنامه های قرآنی در مساجد افزایش یابد.

حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در لرستان، اظهار کرد: احیای سنت حسنه اعتکاف از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال دولت و مردم و همدلی و همزبانی، توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: همدلی و همزبانی و وحدت از آموزه های دینی و مورد تاکید دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام جعفرپور، اظهار داشت: اشاعه فرهنگ دینی درجامعه از راه های تقویت اتحاد و همدلی در جامعه است.

وی افزود: سنت حسنه اعتکاف نیز در تقویت اتحاد و همدلی بین مسلمانان و افزایش معنویت در بین آنها نقش بسزایی دارد.

این مقام مسئول، با بیان اینکه گناه موجب تاریکی قلب انسان می شود،  ابراز کرد: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی برای ‏زدودن زنگارهای گناه و آلودگی از قلب انسان و تقویت معنویت و ارتباط با پروردگار است.

حجت الاسلام جعفرپور، با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده جهت برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اعتکاف در این شهرستان، ادامه داد: امسال تلاش می شود برنامه های قرآنی در مراسم اعتکاف افزایش یابد.

وی، تصریح کرد: در این راستا هم اکنون۳۰ مرکز قرآنی بروجرد، جهت اجرای طرح «قرآن در زلال اعتکاف» آماده شده اند.

رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد، با بیان اینکه تمسک به قرآن و عتریت بهترین راه خود سازی و تهذیب نفس است، افزود: در این راستا تلاش می شود ارتباط معتکفان با کلام وحی افزایش یابد.

حجت الاسلام جعفر پور، با بیان اینکه استقبال مردم بخصوص نسل جوان و نوجوان در سال های اخیر از مراسم معنوی اعتکاف افزایش یافته است، اظهار ‏کرد:  پیش بینی می شود امسال هم مانند سال‌های قبل تعداد زیادی از مردم به ویژه جوانان معتکف شوند.

 

پایان پیام/

کد خبر 453799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha