خمودگی بر فضای استان حاکم است/ همدلی و همزبانی با محوریت "ولایت" محقق می شود

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه انصارالرضا (علیه السلام) خراسان جنوبی ولایت را زبان انقلاب دانست و افزود: تحقق همدلی و همزبانی حول محور ولایت امکان پذیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار یعقوبعلی نظری شب گذشته (6 اردیبهشت) در اولین جلسه مشترک اعضای شورای عالی بسیج رسانه و خانه مطبوعات در سال جدید با طرح این سوال که "چه باید بکنیم که رسانه ها به نقش سازنده خود زمینه تحقق «همدلی و همزبانی» عمل کنند، اظهار داشت: رسانه ها مظهر و تجلی گاه امر به معروف و نهی از منکر هستند و بر اساس سه اصل «انطباق با مبانی، نیاز و مشکلات مردم و آشکار شدن برخی از واقعیت ها» فعالیت می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه بدون شک نتیجه فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال «دولت و ملت- همدلی و همزبانی» وحدت است، افزود: شاید یکی از دلایل انتخاب این نام به دلیل حساسیت امسال در دو مسئله «هسته ای و انتخابات» است چرا که دشمن ایجاد یک گسست در این دو موضوع را در پیش گرفته است.

 

تحقق همدلی و همزبانی حول محور ولایت امکان پذیر است

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محتوای اعمال و رفتار مسلمانان؛ اسلام است، ادامه داد: همدلی و همزبانی حول محور ولایت باید شکل بگیرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بین «اسلام ناب، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی» تفاوت هایی وجود دارد، گفت: انقلاب اسلامی ورای نظام اسلامی است و در ذیل اسلام ناب قرار می گیرد.

 

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی همچنین در تکمیل این تفاوت ها توضیح داد: به عنوان مثال، موضوعاتی مانند استکبار ستیزی و ظلم ستیزی به انقلاب اسلامی ارتباطی پیدا نمی کند چرا که مربوط به اسلام ناب است و تنها انقلاب اسلامی آن را تبدیل به مصداق می کند.

 

ولایت، زبان انقلاب است

وی زبان انقلاب اسلامی را ولایت دانست و گفت: امروز انقلاب اسلامی در چارچوب وظایف خود ظالم و استکبار را مشخص کرده و با آن مبارزه می کند.

 

وی با بیان اینکه نظام اسلامی باید مجری باشد نه ایده دهنده، افزود: چالش ها و مشکلات یک جامعه زمانی شروع می شود که مسئول نظام اسلامی به وظیفه خود اشراف ندارد.

 

سردار نظری بر توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مسائل اقتصادی و فرهنگی از سوی رسانه ها تاکید کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بارها و بارها در سخنان خود تاکید کرده اند که در زمینه مسائل اقتصادی، نگاه به بیرون اشتباه است و در این زمینه، هر مسئولی حرفی جز فرموده رهبر معظم انقلاب بزند، از حوزه مسئولیت خود خارج شده است.

 

به گفته وی، دلیل برخی اصطلاک های اجتماعی این است که یک مسئول در جایگاهی که قرار دارد، به وظایف خود عمل نمی کند و اقدام به نظرپردازی می کند.

 

افزود: به عنوان مثال امروز تمام کارهای نیروی انتظامی، ترویج اسلام است و اگر جایی حتی کار سلبی نیز بکند، بازهم در راستای ترویج اسلام قدم برداشته است.

 

با تعدد مشکلات مخالفیم

فرمانده سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با تعدد تشکیلات مخالفم، تصریح کرد: جلسات باید کاربردی باشد ولی متاسفانه خروجی بسیاری از جلسات ضعیف است، لذا نمی توانیم به خوبی از این جلسات بهره برداری کنیم.

 

وی بر مشخص شدن اولویت موضوعات مبنایی و موضوعات وضعیتی توسط رسانه ها تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال در سال گذشته رسانه های استان در بحث بیان آسیب های ماهواره بسیار خوب عمل کردند اما این بحث در سال جاری این اقدام با شیوه جدید دنبال می شود بگونه ای که بیشتر فعالیت ها به سمت نقاط آلوده معطوف می شود.

 

وی اشاره ای به موضوعاتی که امسال در دستور کار سپاه استان قرار دارد، کرد و خاطرنشان کرد: تلاش برای کاهش آمار طلاق استان و نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی از جمله این برنامه ها است.

 

سردار نظری «جرات، دقت و اشرافیت بر موضوعات» را سه عامل برای کار در یک رسانه دانست و با اشاره به اینکه امروز یک خمودگی بر فضای استان حاکم است، گفت: مطالبه گری یک اصل برای رسانه ها است که نباید فراموش شود.

 

 

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 453984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha