یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد

 مراسم یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، مراسم یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد شب گذشته در مسجد امام صادق (ع) پردیس این دانشگاه برگزار شد. 

حجت الاسلام مروتی، معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه یزد در این مراسم گفت: اگر چه گفته می‌شود شیعه اگر در بستر هم بمیرد، شهید است، اما شهادت درجاتی دارد که عالیترینش جهاد در راه خداست. 

وی افزود: در دنیای پرفتنه امروز که عصر انفجار اطلاعات لقب گرفته است و در زمانه‌ای که مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را در ساختار جدیدی از معرفت و تحول مبنایی در حیات بشری، رفته رفته از دست می‌دهند و اقتدار ملی هر کشور در بعد فرهنگی آن جلوه و ظهور می‌یابد، پاسداری از ارزش‌های فرهنگی، رویکردی واقع‌بینانه و استراتژیک خواهد بود. 

معاون دفتر نهاد رهبری مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می‌باشد و در قرآن کریم، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند، وجود دارد و از جمله مسایلی که در این آیات به آن اشاره شده شامل زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید است. 

لازم به ذکر است، این یادواره شهید گمنام امشب نیز در این دانشگاه برگزار می‌شود.

پایان پیام/

کد خبر 454382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha