مسئولین جمهوری اسلامی به مردم و توان داخلی اهمیت ویژه قائل شوند

خبرگزاری شبستان: آیت الله نوری همدانی با اشاره به ارکان اساسی انقلاب اسلامی گفت: مردم رکن اساسی انقلاب اسلامی است که مسئولین باید بدان اهمیت ویژه ای قائل شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید روز گذشته (۱۳ اردیبهشت) در دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان یزد، گفت: شناخت زمان به معنی شناخت حوادث و رخدادهای زمان، مردم، نقشه‌های دشمن، دوستان، ارزیابی و ریشه‌یابی حوادث و رخدادهایی که در آن زمان محقق شده است که در این راستا قران کریم با توجه به جامعیت خود توانسته است، مربوط به همه زمان‌ باشد و در هر زمانی قرائت شود، ویژگی‌های مردم‌‌ همان زمان را بیان ‌کند.

وی افزود: ‌ در سال ۴۲ با فریادی که از علما برخواست و دشمنان می‌دانستند که این حرکتی پر جوش و خروش خواهد بود تمام تجهیرات خود را به کار گرفتند، ساواک را مجهز کردند اما به لطف خداوند این صدا با اوج بیشتری قدرت پیدا کرد و با وجود اینکه امام خمینی (ره) که این حرکت را ایجاد کرده بود دچار حصر و حبس و تبعید شد دلش لحظه‌ای از عشق به مردم خالی نبود تا اینکه توانست بنیان قدرتمند نظام اسلامی را برپا کند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کرد: مردم ایران مردم خاصی هستند؛ آن‌ها مردمی با ذکاوت و لایتمدارند و در هیچ کجای دنیا مانند این مردم وجود ندارد زیرا در هشت سال جنگ تحمیلی شهدای بسیار تقدیم اسلام و انقلاب شد و در زمانی که حداقل ۳۵ دولت به عراق کمک می‌کرد با قدرت و ایمانی که خداوند به ما داده بود توانستیم در مقابل دشمن ایستادگی کنیم و پیروز شویم.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: ارکان اصلی انقلاب در سه چیز است که نخستین آن اسلام است، اما پیش از این اسلام ناب و اسلام محمدی (ص) را به حاشیه رانده بودند که انقلاب اولین کارش آوردن این اسلام ناب به درون جامعه و زندگی مردم بیاورد.

وی افزود: دومین رکن انقلاب مردم هستند، مردم را نباید کم شمرد، مردم جایگاه بسیار بالایی دارند، پیامبران هم در طول تاریخ ابتدا مردم را با خود همراه می‌کردند و بعد به سراغ نمرود‌ها و فرعون‌ها می‌رفتند.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع گفت: در اسلام شکل حکومت این است که در راس حکومت باید یا پیامبر (ص) و یا امام معصوم (ع) باشد و اگر امام معصوم (ع) حضور نداشتند یک نفر جانشین و نائب امام زمان باید در راس حکومت باشد که این رکن ولایت فقیه نیز از ارکان اساسی این انقلاب است.

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها، امریکا و ایادی آن‌ها آرام نمی‌‍‌نشینند، تاکید کرد: باید از هر جهت آمادگی فکری، فرهنگی، تجهیزاتی، اقتصادی و غیره داشته باشیم و در برابر دشمن این آمادگی را حفظ کنیم.

این مرجع عالیقدر تاکید کرد: باید قدردان این مردم باشیم، زحمت این انقلاب به دوش مردم بود؛ باید سعی کنیم مشکلات بیکاری، مسکن، فقر را از جامعه برداریم.

 

پایان پیام/

کد خبر 455507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha