امام (ره) با انقلاب اسلامی گامی موثر در جهت احیای تمدن اسلامی برداشت

خبرگزاری شبستان: آیت الله نوری همدانی با اشاره به احیای تمدن اسلامی بعد از انحطاط آن در دوره‌های مختلف گفت: امام (ره) با انقلاب اسلامی گامی موثر در جهت احیای تمدن اسلامی برداشت. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، ‌ آیت الله نوری همدانی، از مراجع عظام تقلید روز گذشته (۱۴ اردیبهشت) در دیدار با دانشگاهیان، نخبگان و مسئولین دانشگاه‌های استان یزد در دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: ‌ ما در گذشته تمدنی اسلام داشتیم که تمامی علوم را پیش از غرب فراگرفته و آن‌ها ترویج دادیم.

 

وی افزود: امروز غرب تلاش کرده تا تمامی علوم را به نفع خود مصادره کند اما همانطور که از علوم مختلف پیداست تمامی علوم پیش از غرب در دست تمدن اسلام بود و در قرآن نیز بر هرکدام از پدیده‌ها مباحث مختلف مطرح شده بود ولی امروز غرب در تلاش است تا آنچه که وجود دارد را به نام دانشمندان خود مصادره کند.

 

این مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: ‌ ما در هر علمی وارد شویم نشانی از اسلام و کلمات عربی و اسلامی می‌بینیم که این نشان از همه جانبه بودن علم و بوجود آمدن علوم توسط اسلام است.

 

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: ما در هر علمی وارد شویم نشانی از اسلام و کلمات عربی و اسلامی می‌بینیم که این نشان از همه جانبه بودن علم و بوجود آمدن علوم توسط اسلام است.

 

وی افزود: اسلام سعی کرده تا انسان‌ها در زندگی دارای عزت باشند که در این راستا اصولی را مشخص کرده‌اند که این اصول شامل ایمان، علم و فناوری، حکومت اسلامی، وحدت در بین جامعه و افراد جامعه، آمادگی جهاد و دفاع در هر زمان، دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است.

 

این مرجع تقلید شیعیان گفت: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه دشمنان همیشگی شما هستند و در هر زمانی سعی در اخلال در زندگی شما دارند و از هر طریق مانند ایجاد داعش و بوکوحرام و گروه‌های دیگر در راستای هدف خود تلاش می‌کنند.

 

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اهمیت توجه به تربیت نیروی انسانی متعهد و اسلامی در دانشگاه‌ها گفت: دشمنان در تلاشند تا جوانان ما را به سمت خود کشانده و ان‌ها را منحرف کنند اما دانشگاه‌ها باید این تربیت اسلامی را افزایش دهند.

 

وی در پایان گفت: امام (ره) با ایجاد انقلاب اسلامی از انحطاط کامل اسلام و تمدن اسلامی جلوگیری کند و در جهت احیای آن گام بردارد.

 

پایان پیام /

کد خبر 455816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha