جشنواره غذاهای سنتی و بازی‌های بومی‌محلی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: جشنواره غذاهای سنتی و بازی‌های بومی‌محلی به همت کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(علیه السلام) روستای مشوکی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند و به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی، این جشنواره به ابتکار دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی و با مشارکت کانون بشارت مهر، اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش روستایی و بومی‌محلی روستای مشوکی سربیشه برگزار شد.

 

در این جشنواره 200 ورزشکار از روستاهای درخت توت، قاسم‌آباد، نوده، درح، مرکه و مشوکی در رشته آشپزی سنتی و بازی‌های محلی دال‌پلان، طناب‌کشی، هفت سنگ، طناب زنی، دو میدانی و الاغ‌سواری با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

حدود 30 بانوی روستاهای مذکور نیز در بخش آشپزی غذاهای سنتی جشنواره به هنرنمایی پرداختند و کام حاضران را با تهیه نان محلی روغنی و کماچ، کلوچه محلی، کشک، آش نذری و تهیه آب دوغ و شیرینی خانگی شیرین کردند و با نظر داوران عصمت و فرشته دری، فاطمه و زهرا نخعی از روستای نوده رتبه نخست را کسب کردند، تیم بانوان روستای درخت توت در جایگاه دوم ایستاد و تیم روستای مشوکی سوم شد.

 

در رشته دال‌پلان بانوان، کانون فرهنگی هنری مسجد عمار درح قهرمان شد، بسیج خواهران مشوکی نایب قهرمانی را کسب کرد و تیم دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان جنوبی رتبه سوم را از آن خود کرد و در رشته طناب‌کشی بخش بانوان این جشنواره پایگاه بسیج خواهران مشوکی رتبه نخست مسابقات را از آن خود کرد، تیم کانون فرهنگی هنری علی بن ابی طالب(علیه السلام) مشوکی نایب قهرمان شد و تیم پایگاه شهید دوستی در جایگاه سوم ایستاد.

 

در رشته دو میدانی بخش بانوان رده سنی جوانان عاطفه و فاطمه قاسم‌آبادی رتبه‌های برتر را کسب کردند و در بخش نوجوانان نیز شیوا خسروی، رقیه اکبریان و سمیه خسروی رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

 

کاپ اخلاق جشنواره به کانون‌های فرهنگی هنری مسجد ابوالفضلی(علیه السلام) نوده و مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) روستای درخت توت اهدا شد.

 

در بخش آقایان جشنواره غذاهای سنتی و بازی‌های بومی‌محلی شهرستان سربیشه حدود 120 نفر در رشته‌های متنوع ورزشی به دیدار هم رفتند که در رشته الاغ سواری بیش از 15 سوارکار در مصاف سه کیلومتری روستای مشوکی به رقابت پرداختند که غلام خسروی بر سکوی نخست ایستاد.

 

در رشته دال‌پلان این جشنواره کانون فرهنگی هنری امام علی(علیه السلام) روستای لانو قهرمان شد، کانون فرهنگی هنری علی‌ابن ابیطالب(علیه السلام) مشوکی نایب قهرمانی را از آن خود کرد و دبیرخانه کانون‌های مساجد استان نیز در جایگاه سوم ایستاد.

 

در رشته طناب‌ کانون فرهنگی هنری امیرالمومنین (علیه السلام) روستای درخت رتبه نخست را بدست آورد، کانون فرهنگی هنری ابوالفضل‌العباس(علیه السلام) روستای مرکه رتبه دوم را کسب کرد و کانون فرهنگی هنری علی‌ابن‌ابیطالب(علیه السلام) مشوکی سوم شد.

 

در رشته دو میدانی رده سنی نوجوانان علی کیانی، علی خسروی و محمد کهن حائز رتبه‌های برتر شدند و در رده سنی جوانان اسماعیل خسروی، احمد نخعی و رضا نخعی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

 

براساس نظر و رأی داوران جشنواره فرهنگی ورزشی غذاهای سنتی و بازی‌های بومی‌محلی شهرستان سربیشه کاپ اخلاق جشنواره در بخش بانوان به کانون فرهنگی هنری مسجد ابوالفضلی(علیه السلام) نوده اهدا شد و در بخش آقایان نیز کانون فرهنگی هنری مسجد امیرالمومنین(علیه السلام) روستای درخت توت تعلق گرفت.

 

یادآور می شود؛ به نفرات برتر این جشنواره از سوی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، کانون بشارت مهر، اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش روستایی و بومی‌محلی روستای مشوکی سربیشه جوایزی اهداء شد.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 455603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha