تدبر در مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) انسان را به بالاترین مرتبه اخلاقی می رساند

خبرگزاری شبستان: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان موفق کسی است که در سایه و تدبر در مفاهیم قرآن و اهل بیت(ع) که بالاترین و ارزشمند ترین علوم تربیتی و اخلاقی در دنیا می باشند، به بالاترین مقامات برسد. ب

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله مصباح یزدی در همایش سالگرد شهادت استاد شهید مطهری که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، به جایگاه مقام استاد در اسلام اشاره کرد و گفت: خدا نعمت های زیادی به انسان عنایت کرده و از جمله آن ، استاد شایسته، با اخلاق ومتدین و متعهد است.

 

وی با اشاره به اینکه باید قدر نعمت های الهی را دانست و شکر گذار نعمت های الهی بود، افزود:  استاد خوب و متخلق به اخلاق، نه تنها موجب ترقی و پیشرفت علمی در شاگرد می شود؛ بلکه موجبات کمال و سعادت را فراهم می آورد.

 

 عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: قرآن بهترین مفاهیم و محبت و آموزه های اهل بیت علیهم السلام هم بهترین مفاهیمی است که انسان می تواند از یک استاد متخلق و متعهد بیاموزد و در زندگی خود از آن بهره ببرد.

 

آیت الله مصباح یزدی گفت:  انسان موفق کسی است که در سایه  و تدبر در مفاهیم قرآن و اهل بیت که بالاترین و ارزشمند ترین علوم تربیتی و اخلاقی در دنیا می باشند، به بالاترین مقامات برسد و هیچ علوم و مفاهیمی به مانند قرآن و اهل بیت  دارای چنین خاصیتی  نیستند.

 

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: تدبر و تعقل در قرآن و آموزه های معصومین روشنایی خاصی به انسان می بخشد که این روشنایی را در هیچ علومی نمی توان پیدا کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شعاع این نورانیت تنها مربوط به این دنیا نیست؛ بلکه استمرار هم خواهد داشت و به جهان دیگر هم کشیده خواهد شد و خدا  هم برای صاحبان چنین علومی از استاد گرفته تا شاگرد مقام  و اجربالا و عظیمی  در قیامت  درنظر گرفته است.

 

آیت الله مصباح  یزدی اظهار داشت: بسیاری از بزرگانی که به مقام بالای علمی و اخلاق عملی رسیدند، به واسطه تلاش و کوشش خود و اساتید با اخلاقی بوده که معارف را از علوم وحیانی که از ناحیه معصومین رسیده است، دریافت کرده اند.

 

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) گفت: انبیاء الهی و معصومین بهترین مربیان و استاد برای بشر هستند که بهترین علوم را دراختیار انسان قرار دادند تا به سعادت برسد و از جهالت و گمراهی بیرون بیاید.

 

آیت الله مصباح یزدی افزود: از اعتقاد  شیعیان این است که یکی از اهل بیت زنده است و از پرده غیبت ظهور خواهد کرد،  اما سوال مطرح این است که آیا توانسته ایم از غربت و مظلومیت این امام بزرگوارکم کنیم؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ای کاش ما شیعیان قدر این امام را می دانستیم و ارتباط درست با او برقرار می کردیم؟

 

به گزارش حوزه نت رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: عشق و محبت به اهل بیت علیهم السلام تنها سرمایه جاودیدان و گرانبهایی است که تا ابد ماندگار خواهد بود و هیچ وقت از بین رفتنی نیست.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 456333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha