بازی های اینترنتی از علل خشونت و بیش فعالی دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: یک کار شناس آموزشی گفت:استفاده بیش از حد از بازی ها اینترنتی سبب برخوردهای فیزیکی و خشن در آنها شده و تیک های عصبی در آنها به وجود آورده است و خشونت بین آنها نسبت به گذشته بیشتر شده است.

ناهید رضایی، معلم با سابقه  درباره ی نفوذ بازی های اینترنتی میان دانش آموزان اظهار کرد: آشنا شدن با بازیها و نرم افزارهای جدید نیز برای آنها مفید است، اما بیش ازحد وابسته شدن آنها باعث می شود مطالعه آنها کم شود و این تأثیر زیادی بر درس خواندنشان می گذارد.

 رضایی بیان کرد: استفاده بیش از حد از این بازیها سبب برخوردهای فیزیکی و خشن در آنها شده و تیک های عصبی در آنها به وجود آورده است و خشونت بین آنها نسبت به گذشته بیشتر شده است.

این معلم با بیان اینکه  والدین نسبت به دانش آموزان از لحاظ علم روز عقب تر هستند اظهار کرد: بسیاری از والدین بی تفاوت هستند و نمی خواهند علم خود را همسان با فرزندان خود افزایش دهند و این عدم توازن اطلاعاتی آسیب های زیادی به دنبال دارد .

وی با بیان اینکه  نمی توانیم جلوی پیشرفت علم رابگیریم بیان کرد: والدین باید اطلاعات جدید را بیاموزند و با مشاوره در خصوص تأثیرات نرم افزارهای ارتباطی و بازیهای رایانه ای سطح آگاهی خود را بالا ببرند.

رضایی بیان داشت : باید والدین با آموزشهای لازم،  در مواجهه با اینترنت مراقب فرزندان خود باشند و جلوی انحرافات را بگیرند.

این آموزگار با سابقه با اشاره به اینکه بیش فعالی نسبت به سالهای گذشته در دانش آموزان افزایش داشته است ،افزود: تک فرزندی و استفاده بیش از حد از بازیهای کامپیوتری عامل اصلی آن است.

رضایی با بیان اینکه بیش فعالی در دانش آموزانی که والدین آنها شاغل هستند بیشتر است اظهار کرد: این باعث می شود دانش آموزان تنهایی خود را از طریق استفاده از بازیهای کامپیوتری پر کنند و روابط اجتماعی آنها کاهش پیدا کرده و بسیاری از آنها افرادی گوشه گیر و منزوی شده اند.

پایان پیام/

کد خبر 456724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha