برادرکشی بالاترین ذلت برای سعودی هاست

خبرگزاری شبستان: آیت الله مصباح یزدی گفت: چه ذلتی بالاتر از این وجود دارد که کشوری که خود را خادم حرمین شرفین می داند برادران مسلمان خود را با اسلحه های آمریکایی قتل عام کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله مصباح یزدی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) شنبه 26 اردیبهشت 94 در مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) تهران گفت: خدای متعال با تعابیر مختلفی اجتماعات و انسان ها را نام می برد؛ زمانی تعبیر یا ایها گاهی تعبیر یا ایها الذین آمنوا و زمانی نیز تعبیر یا ایها المسلمون به کار می رود.

 

وی با بیان اینکه عناوین مومنون به معنای شایستگی همه نیست، خاطرنشان کرد: مومنان کسانی هستند که وقتی در میانه شب آیات خداوند را می شنوند اشک می ریزند و قلوب شان خاضع می شود؛ آنان کسانی هستند که اگر گنجینه ای از نیاز به آنها بدهید، صیانت نمی کنند اما گروهی از آنها حتی در یک دینار خیانت می کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه تعبیر والذین معهوا از سایر تعابیر متفاوت است، تصریح کرد: اینها کسانی هستند که توفیق همراهی همیشگی با رسول الله (ص) را دارد.

 

وی ادامه داد: اولین وصفی که قرآن درباره این گروه به کار می برد هوشیاری در سختی و مقاومت در برابر دشمنان است؛ اشدا الکفار اینها دشمنان را به خوبی می شناسند و با آنها مداجله نمی کنند.

 

رییس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه بعضی ها دوست دارند به صورتی عمل کنند که همه از آنها خوششان بیاید، گفت: نفس دیگری که قرآن برای والذین معهوا به کار می برد رُحَماءُ بَيْنَهُمْ است، تصریح کرد: اینها ضمن اینکه در برابر دشمن با شدت عمل رفتار می کنند در میان خود مهربان و با رحمت هستند.

 

آیت الله مصباح یزدی اضافه کرد: هویدا بودن آثار تهجد و عبادت در ظاهر صفت دیگر این گروه است، خاطرنشان کرد: در زمان پیامبر و الان نیز همه مسلمانان اینگونه نیستند بنده نیز این اوصاف را ندارم و اگر شما کسی را می شناسید که این اوصاف را دارد اهلا و سهلا.

 

وی ادامه داد: اوصافی که تاکنون خوانده شد و اشاره به مسلمانان آخرالزمان دارد در تورات نیز آمده است همچنان که نام و وصف نبی مکرم اسلام و امیرالمومنین در آن کتاب ذکر شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انجیل رشد و نمو تشبیه به رشد و نمو گیاهان می کند، اظهار داشت: انجیل می گوید مردم مانند گیاهی هستند که به تدریج پرورش می یابد، رشد می کند، تنومند می شود و در برابر سختی ها مقاومت می کند و در این میان گیاهانی نیز پیدا می شود که به دلیل ضعف در رشد و نمو در برابر لطیف ترین بادها نیز متزلزل می شوند.

 

آیت الله مصباح یزدی تاکید کرد: بنده در زمان حیات خودم بینی و بین الله غیر از یاران صدیق امام (ره) کسانی را ندیده ام که وصف مومنان درباره آنان صدق کند.

 

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) افزود: قبل از انقلاب رژیمی به اصطلاح ژاندارم آمریکا بودیم اما در واقع وابسته بودیم زیرا نفت ما را هشت دلار می خریدند به ما اسلحه می فروختند و تعیین تکلیف نیز می کردند که این اسلحه ها را کجا مصرف می کنید؛ اسلحه ای که با پول مردم مسلمان خریده می شد برای مقابله با مردم مسلمان ظفار عمان به کار برده شد.

 

وی با اشاره به اینکه همین نقش را امروزه عربستان برای آمریکا ایفا می کند، تصریح کرد: آمریکا سلاح خود را می فروشد و می گوید با مردم مسلمان یمن بجنگید و آنها را قتل عام کنید، آیا کاری احمقانه ترین از این در دنیا سراغ دارید؟

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عربستان و یمن از نظر اصالت عربیت بیش از سایر کشورها به همدیگر نزدیک تر هستند، گفت: یمنی ها که بیشترین خدمت را به اهل بیت (ع) کرده اند توسط عربستانی ها کشته می شوند؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مشرکین در ماه حرام جنگ را قطع می کردند اما عربستانی ها حرمت این ماه را نیز حفظ نکرده و به کشتار خود ادامه می دهند.

 

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه وقتی امام قیام کرد و نهضت خود را گسترش داد، مردم مومن از ایشان تبعیت کردند حتی کسانی که مقلد مراجع دیگر بودند، خاطرنشان کرد: مردم آنچنان مقاومت کردند که بزرگترین قدرت منطقه به زانو درآمد و ذلتی کم نظیر نصیبش شد.

 

وی با تاکید بر اینکه تا زمانی که این اوصاف محفوظ باشد خداوند ملت ما را پیروز می گرداند، اظهار داشت: هیچ ضمانتی برای پیروزی ملت وجود ندارد مگر اینکه این اوصاف را در خود حفظ نماید.

 

رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اضافه کرد: در زمان پیامبر (ص) کسانی در اطراف و حتی در خانه ایشان علیه شان نقشه می کشیدند و پس از رحلت حضرت به نام جانشینی پیامبر ولایت علوی را تبدیل به خلافت اموی و عباسی کردند.

 

آیت الله مصباح یزدی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر دریافتیم این دنیا دوران گذر و مقدماتی است فکری برای نحوه زندگی مان در قیامت می کردیم، تصریح کرد: اگر مطمئن بودیم این دنیا تمام شدنی است و بازگشتی از قیامت برای جبران اشتباهات وجود ندارد آنگاه هر روز و هر لحظه از خداوند و امام زمان می خواستیم که در مسیرشان گام برداریم.

 

وی ادامه داد: در این روز مبارک پیوندی با رسول الله ببندید و بگویید شما از خداوند بخواهید تا ما آنگونه که شما می خواهید باشید و طلابی که امروز لباس روحانیت بر تن می کنند به امام زمان بگویند شما از خداوند بخواهید ما را سربازی در مسیرتان قرار دهد مطمئنا آن بزرگواران به این درخواست جواب می دهند همچنان که حضور ما در اینجا با اراده آنان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: طلابی که امروز معمم می شوند با حضرت ولیعصر (عج) پیمان ببندند که کاری جز رضای ایشان انجام ندهند.

 

پایان پیام/

کد خبر 458682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha