ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد برگزار شد

خبرگزاری شبستان: نشست ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد برگزار شد. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، نشست ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد امروز (۲۷ اردیهشت) با حضور علی غیاثی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد در محل اداره ارشاد استان یزد برگزار شد. 

علی غیاثی، مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد در این نشست با اشاره به اهمیت توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به فعالیت‌های گذشته و تلاش برای ارتقای آن‌ها گفت: ما باید با برنامه ریزی و بررسی فعالیت‌های گذشته به صورت هدفدار حرکت کنیم و با مشخص کردن مسیر خود در راستای ارتقا و توسعه گام برداریم. 

وی افزود: در این راستا بایستی با بررسی فعالیت‌های گروه‌های دیگر در مساجد و همچنین برنامه ریزی برای کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد از تکرار مسیرهای گذشته و موازی کاری جلوگیری کرده و خلا و کمبود فعالیت‌ها را پرکنیم. 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد تصریح کرد: ارائه سبک زندگی بایستی از اولویت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد که در این راستا می‌توان با استفاده از اساتید برجسته علمی در سطح دانشگاه‌ها آن را تقویت کرد.

غیاثی تصریح کرد: استان یزد دارای مساجد و کانون‌های مختلفی است که بخشی از آن‌ها در شهر یزد و بخشی از آن نیز در شهرستان‌ها است که در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه ریزی جامعه مخاطب خود را افزایش دهد. 

محسن رستگاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد نیز در این مراسم گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید محور برنامه‌های یک منطقه و محله باشند و حضور جوانان و نوجوانان در آن پررنگ باشد. 

وی افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید برای فصل تابستان و غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان دارای برنامه باشند که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یزد نیز در این راستا گام‌های موثری برداشته‌اند. 

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد خاطرنشان کرد: اوقات فراغت فرصت بسیار مناسب برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد است و بایستی با همفکری و همدلی و برنامه ریزی صحیح زمینه آموزش‌های دینی در مساجد را فراهم کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 458729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha