سبد تجلیل از هنرمندان استانی پر است

خبرگزاری شبستان: کرم اللهی از تدارک برنامه هایی برای آشنایی شرکت کنندگان سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره با پتانسیل های ادبی و هنری و طبیعت قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار شبستان، محمد کرم اللهی، دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره و رییس حوزه هنری قزوین امروز 27 اردیبهشت در نشست رسانه ای سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره گفت: قزوین یکی از پایه های محکم فرهنگ و تمدن ایران است و جشنواره شعر و داستان جوان سوره که نقش مهمی در ادبیات کشور دارد در این دوره در قزوین برگزار می شود.

 

کرم اللهی با بیان اینکه قزوین یکی از مراکز مهم دانشگاهی کشور است، عنوان کرد: دانشگاه بین المللی امام خمینی، دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه دانشگاه های موجود در قزوین این پتانسیل را دارد که قشر جوان را در این استان داشته باشیم.

 

وی با اشاره به تغییراتی در ساختار اجرایی سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره اظهار داشت: ما نیاز داشتیم در مرحله پایانی 84 نفر برگزیده مسابقه در کارگاه های تخصصی حضور یابند. سه کارگاه کودک و نوجوان، داستان و شعر برگزار می شود، همه آثار 84 نفر باید خوانده و شنیده شود، بر این اساس باید کارگاه هایی برای خوانش تشکیل می شد، از افتتاحیه تعریف مختصر کردیم و در کارگاه ها همزمان با نقد و بررسی شرایط خوانش آثار فراهم می شود؛ این کارگاه ها در دو نوبت صبح و عصر برگزار می شود. محفل شعر اردیبهشت که شب شعر این مراسم است نیز در شب اول مراسم برگزار می شود.

 

رییس حوزه هنری قزوین خاطرنشان کرد: 127 نفر میهمان خارج استان داریم، آثار برگزیدگان نهایی در اختتامیه جشنواره خوانده می شود عموما در این جشنواره نحوه تعامل و حضور شاعران، ادبا و اساتید استانی کمتر ایجاد می شد چون برنامه فشرده بود امسال نحوه تعامل تعریف شده به گونه ای که 120 میهمان داریم و افرادی را از محافل ادبی خود قزوین دعوت کردیم که بیشتر جوانان هستند.

 

دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره یادآور شد: در روز آخر جشنواره برنامه هایی ترتیب دادیم تا شرکت کنندگان شهر میزبان را بشناسند، با پتانسیل های فرهنگی و هنری و همچنین جاذبه های طبیعی و گردشگری قزوین آشنا شوند. دبیر هنری خوشبختانه دست ما را باز گذاشته است و فرصت خوبی است که پتانسیل هنری استان را معرفی کنیم.

 

کرم اللهی با بیان اینکه سبد تجلیل از هنرمندان استانی در سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره پر است، اظهار داشت: در مراسم افتتاحیه دکتر قاسم انصاری پژوهشگر ادبی، محمدعلی حضرتی شاعر و استاد امیر عاملی شاعر به عنوان سه تن از مفاخر استانی که جایگاه ویژه ای در شعر و ادبیات دارند، تقدیر می شوند.

 

وی بیان کرد: در اختتامیه سیزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان سوره از زحمتکشان شناسایی استعدادهای جوان آقایان سعید عاشقی کارشناس- مسئول کارگاه شعر و علی قانع کارشناس- مسئول کارگاه داستان تقدیر می شود.

 

کرم اللهی یادآور شد: در پایان برگزاری کارگاه ها شش نفر از افراد پیشکسوت و صاحب اثر تقدیر می شند و آثار آنها بلافاصله به اعضای حاضر در جلسه تقدیم می شود. در بخش شعر نیز از سه تن از اساتید که در ساماندهی فعالیت های فرهنگی – هنری استان نقش دارند آقایان حمید عابدی ها، سمیعی زاده و قافله باشی تجلیل به عمل می آید.

 

پایان پیام/

کد خبر 458726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha