درک درست «همدلی و همزبانی» گره گشای مسائل هسته ای است/ پرونده هسته ای باید در یک فضای مستقل بررسی شود

خبرگزاری شبستان: معاونت سیاسی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی درک درست همدلی و همزبانی را گره گشای مسائل هسته ای دانست و گفت: پرونده هسته ای باید در یک فضای مستقل بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، محمد نوفرستی در نشست اعضای شورای عالی بسیج رسانه که در محل خبرگزاری شبستان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: امروز پرونده هسته ای در مراحل حساس خود قرار دارد که هم بر ابعاد سیاست داخلی،‌ خارجی و منطقه ای و هم بر خود پرونده تاثیر گذاشته است به همین دلیل رفتار و اقدام هریک از مردم و مسئولان در این ایام بسیار مهم و از حساسیت زیادی برخوردار است.

 

وی در ادامه به سه گره اشتباه در پرونده هسته ای اشاره کرد و افزود: اولین گره این پرونده، پیوند حل مشکلات اقتصادی و رفع تحریم ها به مذاکرات است که در این زمینه بسیاری از دلسوزان هشدار داده اند که گره زدن حل مشکلات اقتصادی ایران به رفع تحریم ها در ابتدا شاید جو جامعه را آرام کند اما در صورت برداشته شدن تحریم ها، وضعیت اقتصادی کشور در بهترین شکل، شبیه سالهای ۸۱ و ۸۲ می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در تحریم ها مشکلاتی بر کشور افزوده شد اما باید دقت کرد که همه مشکلات کشور نشات گرفته از تحریم ها نیست،‌ اضافه کرد: حتی مشکلاتی که به دلیل تحریم ها به کشور تحمیل شد، راه حل درونی دارد.

 

نوفرستی پیوند بازی های سیاسی و انتخاباتی با پرونده هسته ای را دومین گره نامیمون عنوان کرد و گفت: در هیچ تحلیلی نمی توانیم نگاههای سیاسی و حزبی را در نظر نگیریم و مردم نیز در این میان نباید بازی های سیاسی را از مذاکرات هسته ای پنهان ببینند.

 

درک درست «همدلی و همزبانی» گره گشای مسائل هسته ای است

وی درک درست همدلی و همزبانی را گره گشای مسائل هسته ای دانست و بر درک صحیح از وحدت تاکید کرد و با بیان اینکه آمریکا همچنان طبق فرموده امام خمینی(ره) شیطان بزرگ است و طبق فرموده رهبر معظم انقلاب،‌ ما به آمریکا اعتماد نداریم،‌ گفت: مردم نباید از رفتار مسئولان احساس اختلاف و ناامیدی را بکنند.

 

وی رسانه را تریبون دانست و اظهار داشت: باید حوزه رفتاری از حوزه گفتمانی جدا شود چرا که کشوری که ادعای نقش آفرینی در جهان را دارد،‌ نباید دو صدا از تریبون های آن خارج شود که مردم منطقه و داخل احساس ناامیدی کنند.

 

به گفته وی امروز دشمن به دنبال به نتیجه رسیدن و یا نرسیدن انتخابات نیست بلکه به دنبال ایجاد یک دوقطبی است که در بستر انتخابات اسفند ۹۴ می تواند زمینه ساز فتنه جدید باشد.

 

نوفرستی سومین گره نامیمون پرونده هسته ای ایران را، پیوند حل مشکلات هسته ای با مسائل غیرهسته ای ذکر کرد و با تاکید بر اینکه این یک ترفند از سوی دشمن است، گفت: بازرسی های نظامی، حمله نظامی و ... که در طول مذاکرات هسته ای از سوی دشمن مطرح شده است یک ترفند از سوی دشمن حیله گر و مکار بود که رهبر معظم انقلاب در این راستا هوشیارانه اعلام کردند که مذاکره با آمریکا تنها درباره مسائل هسته ای است ولی دشمن حیله گر و مکار درصدد ایجاد این پیوند است.

 

پرونده هسته ای باید در یک فضای مستقل بررسی شود

وی با اشاره به اینکه در جایی دیگر رهبر معظم انقلاب مطرح کردند که جنگ های نیابتی منطقه ای یعنی گره زدن پرونده هسته ای به مشکلات منطقه ای، ادامه داد: باید در یک فضای مستقل، پرونده هسته ای بررسی شود، گرچه در بازه ای از زمان اشتباهاتی انجام شد اما این مهم اکنون اصلاح شده است.

 

معاونت سیاسی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه امروز مذاکره با ۱+۵ تبدیل به مذاکره ۴+۱+۱ شده و این اشتباه است، گفت: در ابتدای کار، عدد ۱ (یک) آمریکا و مسئول ناظر مذاکرات بود بگونه ای که حتی ایران حاضر نشده بود آمریکا را به طور مستقیم در مذاکرات دخیل کند، ولی بعد رسانه های غربی اعلام کردند که ۱+۵ یعنی ۵ عضو دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان که این یک اشتباه رسانه ای بود.

 

وی گفت: بعد ۳+۳ مطرح شد و اکنون به ۱+۱ تبدیل شده و دیگر کشورهای " چین، روسیه، فرانسه، انگلستان و آلمان" در حاشیه قرار گرفته اند.

 

نوفرستی با بیان اینکه با ۱+۱ مذاکرات به سمت خطرناکی می رود، اظهار داشت: امروز باید واقعیت های آمریکا بیان شود و اینکه ما با چه گفتمانی در برابر این کشور ایستادگی کنیم نیز، ‌مهم است.

 

ایران اسلامی با توکل برخداوند در مقابل آمریکا ایستاده است

وی با اشاره به اینکه آمریکا در ابتدا خود را هژمون معرفی کرد اما امروز عده ای هژمونی را با ابرقدرت اشتباه گرفته اند، خاطرنشان کرد: امروز عده ای تلاش می کنند ترسی که از نظام جمهوری اسلامی بر آمریکاها حاکم شده است، را معکوس کنند.

 

به گفته این مقام مسئول، واقعیت این است که آمریکا از ایران می ترسد اما نمی داند چرا از این کشور می ترسد؟

 

نوفرستی تاکید کرد: بودجه دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۵؛ ۶۴۰ هزار میلیارد دلار، چین ۱۸۸ هزار میلیارد دلار، روسیه ۸۷ هزار میلیارد دلار، عربستان ۶۷ هزار میلیارد دلار و ایران ۶ هزار میلیارد دلار اعلام شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه آمریکا هژمونی خود را مستند می کند به اینکه اگر بودجه دفاعی همه کشورها را جمع کنیم به بودجه این کشور نمی رسد، ادامه داد: آمریکا ۱۹ هزار میلیارد دلار از بودجه دفاعی خود را ویژه ایران (سه برابر بودجه دفاعی ایران) کنار گذاشته است اما بازهم از ایران می ترسد ولی به دلیل اینکه نمی داند چرا از این کشور می ترسد در بازرسی های آژانس، بحث بازرسی های نظامی را اضافه می کند.

 

معاونت سیاسی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی تاکید کرد: ما در مقابل آمریکا با داشته های داخلی، ابزار و تجهیزات ایستادگی نکرده ایم و تنها با توکل بر خداوند و پشتوانه معنوی ایستاده ایم.

 

 

پایان پیام/

 

 

 

 

 

کد خبر 462709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha