رسانه ها؛ واقعیات مذاکرات را بدون سانسور منعکس کنند/اقتصاد مقاومتی تحت الشعاع پرونده هسته ای قرار نگیرد

خبرگزاری شبستان: مدیران مسئول رسانه های خراسان جنوبی با تاکید بر انعکاس تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص مذاکرات هسته ای، بر موضع گیری حرفه ای رسانه ها نسبت به انعکاس اخبار مذاکرات و عدم سانسور واقعیات برای مردم، اعلام کردند: تحقق اقتصاد مقاومتی نباید تحت الشعاع مذاکرات هسته ای قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، نشست هم انديشي مسئولان شوراي عالي بسيج رسانه خراسان جنوبی با موضوع بررسی بیانات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص مذاكرات هسته اي با حضور نوفرستی معاونت سیاسی سپاه انصارالرضا(علیه السلام) خراسان جنوبی، رضایی سرپرست سازمان بسیج رسانه استان، حجت الاسلام زاهدی مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان و با شرکت ۱۲ مدیر مسئول رسانه های استان در محل خبرگزاری شبستان برگزار شد.

 

حجت الاسلام رمضان زاهدی، مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به آیه سوم سوره صف «كَبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ؛ این عمل که سخن بگویید و خلاف آن عمل کنید بسیار سخت خدا را به خشم و غضب می آورد" بر برگزاری به موقع جلسات تاکید کرد.

 

مذاکرات به دلیل خوی استکباری آمریکا به نتیجه نمی رسد

عبدالله هادی نیا سرپرست روزنامه خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه برای آمریکایی ها قابل قبول نیست که ایران به عنوان یک کشور مستقل در دنیا مطرح باشد، افزود: در این بین یا باید ایران دست از استقلال بردارد و مطیع آنها شود که آنها برای مردم این کشور تصمیم گیری کنند، در غیراین صورت ایران را متهم به نقش حقوق بشر می کنند.

 

وی گفت: مذاکرات به دلیل روحیه استکباری آمریکا و همچنین تاکید ایران بر حفظ استقلال، به نتیجه نمی رسد و اگر هم به نتیجه برسد، آمریکا به عنوان یک دشمن، باز دبه درخواهد آورد.

 

کارشکنی های 1+5 در انعکاس اخبار مدنظر قرار گیرد

محمود حیدری مدیرمسئول روزنامه خراسان امروز نیز با تاکید بر اینکه روزنامه ها موج آفرین و خبرگزاریها جریان ساز هستند، گفت: رسانه های خراسان جنوبی باید دقت کنند که در انعکاس اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای به گونه ای عمل کنند که کارشکنی های 1+5 بیان شود.

 

وی بر مستند بودن گزارشات و اخبار و انجام مصاحبه در این راستا با کارشناسان سیاسی و افراد صاحب نظر تاکید کرد.

 

 

رسانه ها با موضع گیری حرفه ای نسبت به آگاهی بخشی مذاکرات اقدام کنند

احمد سیف، مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه بر اساس دستورالعملی ارسال از سوی مرکز، مراکز استانها مجاز به پرداختن به موضوعات ملی و بین المللی و یا حتی تحلیل آنها نیستند.

 

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «دولت و ملت- همدلی و همزبانی» تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کرده اند که این مذاکرات به نتیجه نمی رسد از این رو هوشیارانه نام سال را با توجه به برگزاری دو انتخابات در پایان سال به نام «همدلی و همزبانی» انتخاب کرده اند و این موضوع لزوم هوشیاری مردم، مسئول و رسانه ها را می طلبد.

 

سیف خاطرنشان کرد: رسانه ها در این میان، وظیفه خطیرتری برعهده دارند و باید با موضع گیری حرفه ای نسبت به آگاهی بخشی، اقدام کنند.

 

تحقق اقتصاد مقاومتی نباید تحت الشعاع مذاکرات هسته ای قرار گیرد

حسین خسروی مدیر پایگاه خبری تحلیلی خاورستان نیز با تاکید بر اینکه بیش از 30 سال بود که آمریکایی ها هرچه تلاش کردند که ایران را پای میز مذاکره بیاورند، نتوانستند، افزود: تاکنون بیشترین سود را از این مذاکرات آمریکایی ها برده اند.

 

وی با بیان اینکه مذاکرات با توجه به دکترین جمهوری اسلامی ایران به نتیجه نمی رسد و آمریکا نیز دوست ندارد که این مذاکرات به نتیجه برسد، گفت: باید دقت کرد که امروز مذاکرات بهانه ای برای از بین بردن وحدت در طبقات مختلف مردم، مجلس و دولتمردان نشود.

 

خسروی تاکید کرد: مسائل هسته ای و نتایج مذاکرات باید به گونه ای برای مردم بازگو شود که مردم بدانند کارشکنی ها از سوی آمریکا بوده است.

 

وی به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص توجه به داخل و ظرفیت های درون کشور اشاره کرد و افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی نباید تحت الشعاع مذاکرات هسته ای قرار گیرد.

 

تلاش شود در انعکاس اخبار مذاکرات، فضای کشور به سمت دوقطبی پیش نرود

احسان مداح مسئول نمایندگی خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در حوزه انتشار اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای باید مراقب بود که فضای جامعه به سمت دوقطبی پیش نرود.

 

وی با تاکید بر اینکه تمامی جریانات درخصوص اصل مذاکرات باید متحد باشند، ادامه داد: تلاش شود در انعکاس اخبار بر روی فرمایشات رهبر معظم انقلاب تمرکز شود و اخبار مستند به گفته های معظم له باشد.

 

 

تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص مذاکرات برای مردم بازگو شود

محسن نوفرستی، مدیرپایگاه خبری تحلیلی بیرجند رسا نیز تحقق همدلی و همزبانی تاکید کرد و گفت: باید به مردم اطلاع رسانی شود که در صورت توافق، چه تحریم هایی برداشته می شود چرا که عده زیادی از مردم، تصور می کنند با توافق، دشمنان این نظام تمامی تحریم ها را برمی دارند.

 

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب«توافق نکردن بهتر از توافق بد است» خاطرنشان کرد: نظرات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص پرونده هسته ای و مذاکرات باید برای مردم بازگو شود.

 

سمانه خسروی، مدیر خبری تحلیلی زن امروز نیز بر جریان سازی به جای موج سازی تاکید کرد و گفت: باید از مردم نظرسنجی شود و رسانه ها در این راستا مردم را پای کار آورند.

 

رسانه ها واقعیات مذاکرات را بدون سانسور برای مردم بازگو کنند

زینب رمضانی، دبیر خبر خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به سخنان و مواضع قاطع رهبر معظم انقلاب درباره انرژی هسته ای و مذاکرات "کلید حل مشکلات هسته ای در لوزان، ژنو و نیویورک نیست"، گفت: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، امروز مسئله ای هسته ای به صورت یک گره درآمده و راه حل آن، تقویت درون است.

 

وی افزود: بر اساس آنچه از محتوای مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شده است، تیم مذاکره کننده دشمن، تاکنون با زیاده خواهی و بدقولی رفتار کرده است که نمونه آن نقض ژنو و وضع تحریم های جدید در حین مذاکره و حتی در هنگام توافق است.

 

رمضانی خواستار اتخاذ یک خط و مشی مشخص توسط رسانه های استان با یک همگرایی و همسویی به منظور تبیین واقعیات مذاکرات تا ۱۰ تیرماه توسط رسانه ها برای مردم شد و گفت: دراین بین رسانه ها باید واقعیات را برای مردم بازگو از سانسور بپرهیزند.

 

پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 462784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha