حفاظت از مرزهای اعتقادی و اندیشه ای مهمترین وظیفه علما به عنوان مرزبانان جمهوری اسلامی است

خبرگزاری شبستان: وزیر اطلاعات در جمع مبلغان یزد با اشاره به امنیت در مرزهای فیزیکی در کشور گفت: حفاظت از مرزهای اعتقادی و اندیشه ای مهمترین وظیفه علما به عنوان مرزبانان جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمود علوی، وزیر اطلاعات امروز(۲۳ خرداد) در همایش مبلغین و مبلغات استان یزد با عنوان «طلایه داران همدلی و همزبانی»  در مسجد روضه محمدیه یزد گفت: هرچند کشورهای مختلف به مسائل امنیتی مختلف درگیر هستند اما به لطف خدا و ادعیه رهبر عزیزمان و همدلی و هم افزایی دستگاه های مختلف، امنیت در کشور ما حکم فرما است و مرزهای ما به امنیت مثال زدنی برخوردار هستند.

 

وی افزود: با وضعیتی که در کشورهای مختلف همسایه مشاهده می کنیم باید در مرزها شاهد مسائل ضد امنیتی باشیم و با توجه به  ناامنی های موجود مرزهای مختلف افغانستان و عراق، اما همچنان با تلاش نیروهای متعهد در کشور امنیت را در کشور می بینیم.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امروز به لطف خدا نیروهای نظامی از سپاه پاسداران، ارتش، نیروانتظامی و قوه قضائیه و اطلاعات با هم افزایی و تعامل سازنده به مبارزه به مسائل ضد امنیتی می پردازند و با گذشت زمان بسیار کوتاه عوامل ناامنی ها را دستگیر و به سزای اعمالشان می رسانند.

 

علوی خاطرنشان کرد: در همه جا که این عناصر قصد ضربه به جمهوری اسلامی داشتند با دست های توانمند نیروهای سربازان گمنام امام زمان (عج) و همکاری دستگاه های مختلف روبرو شدند و نقشه های رذیلانه آنها از بین رفت.

 

وی گفت: امروز دشمنان جمهوری اسلامی با گروه های دست پرورده خود در تلاشند تا جمهوری اسلامی را در عمق خاک خود به چالش بکشند اما دستگاه های اطلاعاتی از این امر جلوگیری کرده و دست آنها را بسته است.

 

وزیر اطلاعات بیان کرد: اینها کوچکتر از ان هستند که برای امنیت جمهوری اسلامی  تهدید جدی باشند و نگرانی را برای مسئولین دستگاه های کشور ایجاد کنند.

 

علوی خاطرنشان کرد: اما آنچه باعث نگرانی است ناامنی در مرزهای اعتقادی و فکری ما است و اینجا است که دشمنان با ترفندهای مختلف در حال تهدید افکار جوانان ما هستند ولی شما عالمان به عنوان سربازان امام زمان (عج) باید جوانان ما را در مقابل ویروس ها واکسینه کنید و به عنوان مرزبانان کشور عمل کنید.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: علمای شیعه مرزبانان مرزهایی هستند که در سوی دیگر آن نیروهای ابلیس هستند که اگر این مرزبانی به خوبی انجام شود ما هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

 

علوی گفت: عرفان های کاذب، شیطان پرستی و گرایش های امثال اینها و کلیساهای خانگی باعث نگرانی ما است که علما باید برای ان برنامه داشته باشند.

 

وی بیان کرد: امروز نسل جوان ما تشنه معارف اهل بیت (علیهم السلام) است که اگر این آب گوارا به جوانان ارائه شود به خوبی می توان آنها را به راه راست هدایت نمود که این وظیفه بر عهده علما است.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: ما باید با آسیب شناسی فعالیت ها و محتوای آن، میزان اثر بخشی آنها را مشخص کرد و  با استفاده از معارف اهل بیت و آیات قرآن کریم این مواعظ را اثر بخش کنیم.

 

علوی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها، مراکز آموزشی از جمله مراکزی است که انقلاب اسلامی برای رابطه با جوانان ایجاد کرده است و ما نیز باید به بهترین نحو از آن استفاده کنیم و آنها را با معارف اهل بیت (ع) آشنا کنیم و در برابر فعالیت گروه های مختلف منحرف نجات دهیم.

 

وی گفت: مخاطب شناسی از دیگر وظایف ما است که باید از این طریق نیازهای جامعه و آسیب های جامعه را بشناسیم و جامعه و مخاطبین را از آنها نجات دهیم.

 

وزیر اطلاعات بیان کرد: امروز یکی از آسیب هایی که نیروهای مذهبی را مورد تهدید قرار می دهد شامل کم رنگ کردن ارزش های دینی است.

 

علوی خاطرنشان کرد: حرمت بزرگترها، توجه به کوچکترها از جنبه های اخلاقی است که مقداری در جامعه ما رنگ باخته است که علما باید بدان توجه کنند.

 

وزیر اطلاعات تصریح کرد: از مباحث دیگر که جوانان ما نیز بدان درگیر شده اند در خصوص خوداجتهادی ها است که در این راستا ما باید به مسئولیت خود عمل کنیم و در هر صورت از خود اجتهادی پرهیز کنیم.

 

علوی گفت: امروز خطر جدی در جامعه در خصوص ۲ قطبی شدن جامعه است که راز و رمز نامگذاری نام امسال نیز  توسط مقام معظم رهبری نشان دهنده امر وحدت و همدلی در جامعه  است.

 

وی بیان کرد: نقد با مشت نیست بلکه باید نگاه و فکر و اندیشه نقدها را بیان کنید که در این راستا هر مشکلی در این راستا نشان دهنده میزان عمل به شعار مقام معظم رهبری و ولایت پذیری افراد است.

 

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: اصل مذاکرات و تیم هسته ای مورد حمایت حضرت آقا است که ما نیز باید در این راستا عمل کنیم و با تقویت تیم مذاکره کنند، مشت خود را در برابر دشمنان گره کنیم.

 

علوی تصریح کرد: ما اگر معیارهای خود را براساس مقام معظم رهبری قرار دهیم شاهد رشد اخلاق و عقلانیت هستیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 464900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha