جنبه های شادابی  و تربیتی در فعالیت های اوقات فراغت کانون های مساجد مورد توجه است

خبرگزاری شبستان: دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اشاره به رویکرد فعالیت های اوقات فراغت کانون های مساجد، توجه به جنبه های شادابی، آموزشی و تربیتی فراگیران را اولویت برنامه های کانون های مساجد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان امروز (24 خرداد) در آیین افتتاحیه کلاس های اوقات فراغت کانون های مساجد استان که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱۳ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان فعالیت می کنند که درصد زیادی با دربرگیری 301 کانون در مناطق روستایی استان تاسیس شده است.

وی با اشاره به استقبال کودکان، نوجوانان و جوانان از برنامه های کانون های مساجد، اظهار داشت:  تاسیس 93 کانون جدید در سال جاری و بر اساس برنامه پنجم توسعه در دستور کار دبیرخانه کانون های مساجد کردستان قرار گرفته است که با این احتساب شماره کانون های مساجد به 506 باب می رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان جذب نسل جوان به برنامه های فرهنگی و مذهبی کانون را یکی از رویکردهای ستاد عالی اعلام کرد و افزود: توجه به جنبه های شادابی، آموزشی و تربیتی فراگیران و دانش آموزان در فعالیت های اوقات فراغت اولویت دارد.

حجت الاسلام جعفری، تربیت انسان متعالی را یکی از سیاست های کانون های مساجد برشمرد و اذعان کرد: کانون های مساجد در کنار خانواده و مدرسه بستر درصدی از تعالی تربیت نسل جوان را فراهم می کند.

پایان پیام/

کد خبر 465228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha