موفقیت مساجد وابسته به تعهد امام جماعت است

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امام جماعت مهمترین رکن یک مسجد است، گفت: فعالیت و موفقیت مساجد، وابسته به تعهد امام جماعت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام رمضان زاهدی امروز (26 خرداد) در مراسم افتتاحیه اوقات فراغت در جمع مدیران کانونهای فرهنگی هنری، مسئولان پایگاههای بسیج، ائمه جماعات و هیات امنای مساجد شهرستان سربیشه اظهار داشت: مساجد همانند انسانها دارای جسم و روح هستند.

 

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری، پایگاههای مقاومت بسیج، شبستان و ... جسم مسجد محسوب شده و امام جماعت، روح مساجد تلقی می شود.

 

حجت الاسلام زاهدی با تاکید بر اینکه کانون منهای امام جماعت، جسم بدون روح است، گفت: متاسفانه در برخی از موارد، روحانیت از توده مردم فاصله گرفته اند که این مهمترین مصیب جامعه امروزی است.

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امام جماعت مهمترین رکن یک مسجد است، خاطرنشان کرد: فعالیت و موفقیت مساجد، وابسته به تعهد امام جماعت است.

 

محسن عدل، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار سربیشه نیز در این جلسه گفت: یکی از موضوعات مساجد، اوقات فراغت است که اهمیت آن به حدی است که چندین دستگاه این مهم را دنبال می کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه بحث اوقات فراغت باید با ایجاد اشتغال گره بخورد، افزود: در کلاسهای اوقات فراغت باید افرادی تربیت شوند که زمینه اشتغال را در آینده برای خود فراهم کنند.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار سربیشه بر استفاده بهینه از اوقات فراغت نوجوانان و جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: کلاسهای اوقات فراغت باید به سمت کارآفرینی و تربیت نیروهای متعهد و اخلاق مدار سوق یابند.

 

محمدرضا نخعی پور کارشناس آموزش و پژوهش دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی نیز گفت: عدم توجه به مقوله فرهنگ، دلیل آسیب های اجتماعی است.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن در عرصه فرهنگ ورود پیدا کرده است، ظهار داشت: باید تمامی برنامه ها پیوست فرهنگی داشته باشد در غیر اینصورت، آن برنامه نتیجه مطلوب را ندارد.

 

نخعی پور افزود: با پیگیری های مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از مرکز، مقرر شد با نظر مساعد حجت الاسلام سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد در سه شهرستان مرزی سربیشه، درمیان و نهبندان، علاوه بر سرانه کانونها، مبلغ 700 میلیون تومان برای مباحث فرهنگی این شهرستان ها اختصاص یابد.

 

وی خطاب به مدیران کانونها گفت: اختصاص اعتبار از این محل مشروط به ارائه طرح با موضوعات مقابله با اعتیاد، اشتغالزایی، مقابله با وهابیت، تهدیدات مرزی، سبک زندگی اسلامی و افزایش جمعیت است.

 

وی از اجرای طرح 1449 همزمان با تابستان امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح با محوریت حفظ سوره "یس" در تمامی شهرستان های خراسان جنوبی برگزار می شود.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 465879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha