تظاهرات مردم سوریه در دفاع از حقوق ملی

حضور نیروهای اشغالگر خارجی در کشور سوریه که این روزها دچار بحران ناشی از توطئه آمریکا و اسراییل است در تاریخ این کشور بی سابقه نبوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حضور نیروهای اشغالگر خارجی در کشور سوریه که این روزها دچار بحران ناشی از توطئه آمریکا و اسراییل است در تاریخ این کشور بی سابقه نبوده است اما این بار مردم سوریه که عشق به وطن را با هیچ چیز دیگری معاوضه نمی کنند اجازه نداده و نمی دهند که نیروهای نظامی خارجی به بهانه مداخله های انسان دوستانه کشورشان را به اشغال خود درآورند.

مردم سوریه به خوبی از انگیزه های غرب برای مداخله نظامی درکشورهای مستقل باخبر هستند و به همین دلیل به آستانی فریب آمریکا و متحدانش را نمی خورند و اجازه نمی دهند که هیچ کشور خاجی در امور داخلی آنها مداخله کند.

سوریه ای ها دوران استعمارگری فرانسه بر کشور خود را از یاد نمی برند، استعماری که موجب تکه تکه شدن سوریه و الحاق بخشی از خاک این کشور به لبنان و ترکیه شد.

این تجربه ها موجب نارضایتی شدید مردم سوریه از هرگونه همکاری کشورشان با نیروهای خارجی است و اعلام کرده اند که به هیچ عنوان اجازه نمی دهند هیچ مداخله خارجی در کشور آنها انجام شود.

کشورهایی مانند روسیه، چین، برزیل و چندین کشور دیگر نیز به شدت با مداخله نیروهای خارجی در امور داخلی سوریه مخالفت کرده اند.

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه کمک به مردم سوریه تحریم هایی را علیه دولت این کشور اتخاذ کرده اند اما در حقیقت این مردم هستند که از این تحریم ها دچار آسیب های جدی می شوند.

به گفته لو آی حسین، نویسنده و روزنامه نگار سوری، هرگونه مداخله خارجی با شرایط اجتماعی که در سوریه حاکم است موجب به تکرار سناریوی عراق در کشور ما می شود و ما همه به عواقب چنین سناریویی آگاهی کامل داریم.

هرگونه مداخله نظامی در سوریه نه تنها موجب به وجود آمدن جنگ داخلی می شود بلکه یک جنگ منطقه ای را نیز به راه خواهد انداخت و این شرایط تنها به نفع رژیم صهیونیستی و حامیان آن در منطقه خواهد بود.

مشکل اصلی این است که قدرتهای خارجی به محض ورود به کشور حمایت خود را از گروه های دست پرورده خود که دارای هیچ گونه اعتباری در سوریه نیستند افزایش می دهند و با همکاری یکدیگر این کشور را از دست مردم خارج کرده و تحت کنترل خود درمی آورند.

فرید قدری، یکی از مخالفان دولت سوریه است که تحت حمایت های آمریکا قرار دارد و خود نیز یکی از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی می باشد و به همین دلیل مردم سوریه از او و گروهش نفرت دارند.

با وجود اینکه سوریه ای ها در حال حاضر به خاطر توطئه های چنین گروه هایی با آمریکا و اسراییل کشور خود را در شرایط بسیار سختی می بینند اما حاضر نیستند مانند مردم لیبی شاهد ورود نیروهای خارجی برای حل مشکل خود باشد زیرا می دانند که مداخله این نیروها نه تنها به نفع آنها نیست بلکه شرایط را درست برخلاف میل و خواسته آنها رقم می زند.

بنابرگزارش روزنامه گاردین، اگرچه مخالفت مردم سوریه با مداخله نظامی نیروهای آمریکایی و ناتو موجب می شود تا آنها به اعمال تحریم های گسترده علیه دولت روی بیاورند اما سوریه ای ها مصمم به اجرای تصمیم خود برای کاهش تاثیر آمریکا و متحدانش در سوریه و دیگر کشورهای منطقه هستند.

پایان پیام/
 

کد خبر 46596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha