طرح اوقات فراغت با عنوان «آسمانی ها» در شیروان اجرایی شد

خبرگزاری شبستان: برنامه های ستاد اوقات فراغت شهرستان شیروان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در محل پارک جنگلی شهید صیاد شیرازی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی در این مراسم، اوقات فراغت را فرصتی برای بهره مندی از قابلیت کانون ها در راستای احیاء کارکردهای مساجد خواند و بر آن تأکید کرد.

وی با عنوان اینکه ستادهای شهرستانی اوقات فراغت در سال جاری در شهرستان های مختلف تشکیل شده است، توصیه هایی در نحوه برنامه ریزی کلاس های آموزشی و برنامه های تفریحی همچون اردوهای سیاحتی زیارتی ارائه کرد.

وی اظهارداشت: ارتقاء بحث اخلاقی و تربیتی فعالیت های آموزشی در ایام اوقات فراغت و آموزش در این باره می بایست مورد توجه مدیران کانون ها  باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، اجرای طرح های قرآنی و آموزش و تفسیر معجزه پیامبر معظم اسلام (ص)  را از اولویت های مدنظر در اجرای برنامه های اوقات فراغت کانون ها عنوان کرد و پیشنهاد داد: باتوجه به تقارن حلول ماه مبارک رمضان با ایام فراغت تابستان و تعطیلات مدارس و دانشگاه ها، لازم است برنامه ریزی درستی در راستای تبیین مسائل اخلاقی و اسلامی و تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی در نسل آتی جامعه صورت گیرد.

شیرازیان همچنین اعلام کرد: در تلاشیم برای کسانی که در کلاس ها و دوره های آموزشی تابستانی شرکت می کنند، گواهی حضور صادر شود.

وی تجلیل از خادمان قرآنی، اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری محافل انس با قرآن، دعوت از مسئولان برای برگزاری نشست پرسش و پاسخ در ایام ماه مبارک رمضان، تشکیل شبکه مسجد و تشکل سازی  را نیز مورد توجه قرار داد.

احمد زیبایی، رییس فرهنگ و ارشلاد اسلامی شهرستان شیروان مساجد را پایگاه اصلی انقلاب اسلامی که بیشترین اعتماد  و محبوبیت را دارد خواند و گفت: مساجد ظرفیت بسیار زیادی دارد که تأثیرگذاری بیشتری بر روی جوانان و نوجوانان دارد.

وی به اهمیت اوقات فراغت  اشاره کرد و در ادامه مطلب فوق گفت:  با استفاده از این ایام و با برنامه ریزی درست می توان در راستای جذب هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان به فعالیت در مسجد و احیاء  کارکردهای آن تلاش کرد.

زیبایی با عنوان اینکه تربیت دینی، نوجوانان و جوانان را در برابر ناهنجاری و آسیب ها مصون می دارد، توصیه کرد: با تبادل تجربیات و زمینه سازی برای ایجاد  فضای آموزشی جذاب، می توان علاقه مندی و گرایش به مسجد را افزود.

 

پایان پیام/

کد خبر 466047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha