ورود به دژ خداوند به نفع ما و راه مصونیت از جنگ شیطان است

آیت الله جوادی آملی باتاکید بر لزوم ورود به دژ مستحکم خداوند برای مصونیت از جنگ شیطان گفت: ورود به این دژ به نفع ما است چراکه هستند افرادی که حتی با 40 سال عبادت و اجتهاد نتوانند در برابر شیطان مقاومت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله جوادی آملی در درس اخلاق خود بیانات نورانی امیرمومنان علی (ع) را مانند آیات قرآن از جواهر الکلم دانست و گفت: رسول اکرم (ص) نیز در دعایی از خداوند خواستند که حق را در مدار علی (ع) قرار دهد.

وی اظهار کرد: حق با خدا نیست، حق از خدا است، خداوند خود حق محض است زیرا همتایی ندارد که با او چیزی مانند حق باشد.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: بسیاری از بیاناتی که خدا در قرآن فرموده اند و یا پیغمبر (ص) و ائمه اطهار (ع) بیان کرده اند مصداق کامل بسیاری از آنها علی (ع) است.

مفسر بزرگ قرآن ادامه داد: رقیب سرسخت ما که ابلیس است شش هزار سال سابقه عبادت دارد و ضمن آن که بی رحم است رقیب سرسختی برای ما به شمار می رود.

وی بیان کرد: خدا در سوره مبارکه یس فرمود عقلا و حکما حواسشان باشد که ابلیس تا آخر دست بردار نیست و رقیب سرسختی است.

آیت الله جوادی آملی ابراز کرد: رقیبی چون ابلیس را داریم که به خود نیز رحم نکرده است و محصول شش هزار سال عبادت خود را به آتش کشیده است.

وی افزود: ما موجودی ابدی هستیم و مرگ را می میرانیم و ابلیس نیز با قدرت خود در برابر ما آماده نبرد است و ما با این چشم و گوش و ابزار خود توان مبارزه با او را نداریم و جنگ ما نا برابر است.

وی با بیان دلایل جنگ نابرابر شیطان با انسان عنوان کرد: شیطان قوی تر از ما است، با همه نیروها به میدان نبرد آمده و نیروهای شیطانی ما را می بینند ولی ما نمی توانیم آنها را ببینیم.

وی گفت: علی (ع) فرمودند انسان می تواند سلسله ابزاری را تهیه کند و به جایی مرتبط شود که کمک کننده ما را می بیند ولی شیطان آن کمک کننده را نمی بیند.

این مرجع تقلید افزود: اگر وارد دژ مستحکم خداوند شویم که دژبان آن خداوند است خدا انسان را می بیند ولی ابلیس خدا را نمی تواند ببیند.

وی اظهار کرد: ما می توانیم وارد آن دژ شویم که این جنگ به سود ما تمام شود ، ممکن است فردی 40 سال درس بخواند و مجتهد مسلم یا فیلسوف شود اما اینها برای مقابله با جنگ شیطان که شش هزار سال عبادت کرده کافی نیست.

آیت الله جوادی آملی افزود: علی (ع) در وصف مردان الهی فرموده اند که این مردان چیزهایی می بینند و می شنوند که دیگران ندیده و نمی شنوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، وی بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند که «من دارای علم هستم» و خواجه عبدالله انصاری نیز در دعایی از خدا خواستند که او را دارای علم کند که علم را مدیریت کند نه این که او در اختیار علم باشد.

شایان ذکر است، پیش از آغاز درس اخلاق پنجشنبه، 26 خرداد به مناسبت سالروز میلاد امام علی (ع) مراسم عمامه گذاری جممعی از طلاب با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد.
پایان پیام/
 

کد خبر 46606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha